سه شنبه / ۲۰ خرداد ۱۳۹۳ / ۱۲:۱۲
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۴۸۵۷۴
گزارشگر : ۱۰۳۰
سرویس فرآورده های لبنی
دکتر توفیق معاونت تحقیق و توسعه وزارت صنعت معدن و تجارت

R&D حلقه اتصال علم و ثروت

دکتر توفیق معاونت تحقیق و توسعه وزارت صنعت معدن و تجارت در جشنواره R&D صنایع شیر ایران گفت: R&D (تحقیق و توسعه) با عنوان ثروت نا مشهود حلقه اتصال علم و ثروت است .


به گزارش فودنا دکتر توفیق معاونت تحقیق و توسعه وزارت صنعت معدن و تجارت در مراسم افتتاحیه پگاه در شیراز گفت: خوشحالم که وقتی در سال 1372 پروانه تحقیق و توسعه صنایع شیر ایران را صادر نمودیم امروز شاهد به ثمر رسیدن جشنواره هایی هستم که با رونمایی از دستاوردهای تحقیق و توسعه در مجموعه صنایع شیر ایران پس از گذشت بیش از یک دهه از صدور پروانه تحقیق و توسعه این شرکت برگزار می گردد.
وی افزود ما در نرم افزار و سخت افزار توانایی های بالایی داریم که باید تبدیل به فعل شود که تاثیر آن مشخص باشد .کل ثروت دنیا در سال 2005 708 هزار میلیارد دلار بوده است که از این ثروت 17 % آن ثروت فیزیکی و کالا 16 % آن ثروت طبیعی و 77 % آن سرمایه های نامشهود است .
سرمایه های نامشهود نیز همان علم ، تکنولوژی، تحقیق و توسعه است .
ایران با این سه شاخصه اکنون 34 % سرمایه فیزیکی 54% منابع طبیعی و 17% سرمایه های نا مشهود را داراست .
دکتر توفیق جشنواره R&D  صنایع شیر ایران را حرکتی در جهت افزایش سرمایه های نامشهود ایران توصیف کرد . 
در دنیا دارایی های فیزیکی به سمت دارایی های غیر فیزیکی باید برود زیرا در زمان بحرانی دارایی های فیزیکی در معرض خطر قرار میگیرند و دارایی های غیر فیزیکی محفوظ می ماند و در طول زمان دارایی های فیزیکی رو به نزول و دارایی های غیر فیزیکی رو به افزایش می باشد . 
R&D  یا تحقیق و توسعه از مثال های بارز غیر فیزیکی است . ما به عنوان سیاست گزار و شما به عنوان مجریان باید حلقه اتصال علم و ثروت را تقویت کنید و مصداق بارز این حلقه همان R&D  یا تحقیق و توسعه است .
ایشان در پایان پیشنهادی را به صنایع شیر ایران داد که در کنار 26 زیر مجموعه خود یک شرکت دانش بنیان را افتتاح کند و خودم اعلام آمادگی برای همکاری و همچنین خرید یک سهم از این شرکت را اعلام می کنم.

(سه شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۳) ۱۲:۱۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها