چهارشنبه / ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ / ۱۳:۴۱
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۴۷۲۷۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

خشم هندی‌ها از ممنوعیت واردات انبه به اروپا

سازمان گسترش صادرات هندی از ممنوعیت واردات انبه به اتحادیه اروپا انتقاد کرد و خواستار لغو تصمیم بروکسل شد.

اتحادیه اروپا به دنبال مشاهده مگس میوه غیراروپایی در برخی از محموله‌های وارداتی از هند، واردات انبه آلفونسو که به شاه میوه‌ها معروف است را به همراه چهار صیفی‌جات دیگر ممنوع اعلام کرد. این ممنوعیت از اول مه اجرا می‌شود.

رفیق احمد، رییس فدراسیون سازمان‌های صادرات هندی به خبرگزاری فرانسه گفت: برای رفع این نگرانی‌ها، اکنون همه محموله‌ها تحت بررسی و تایید قرار می‌گیرند. از این رو از اتحادیه اروپا درخواست می‌کنیم این موضوع را مورد بررسی قرار دهد. مقامات این منطقه باید این ممنوعیت را لغو کنند.

در این بین یک مقام وزارت بازرگانی هند به این خبرگزاری گفت دهلی نو این مسئله را با بروکسل در میان گذاشته است.

بر اساس این گزارش، 207 محموله میوه و صیفی‌جات هندی آلوده به آفت‌هایی مانند مگس میوه بوده اند و کدو و بادمجان از دیگر صیفی‌جاتی هستند که وارداتشان ممنوع شده است.

اتحادیه اروپا اعلام کرده شمار بالایی از محموله‌هایی که به این منطقه وارد می‌شوند، آلوده به آفت هستند که عمدتا حشراتی مانند مگس میوه غیراروپایی هستند.

اگرچه این کالاهای ممنوع شده کمتر از پنج درصد کل میوه و صیفی‌جات تازه ای به حساب می‌آیند که از هند به اتحادیه اروپا وارد می‌شوند اما مقامات اروپایی نگرانند ورود آفت‌های جدید، کشاورزی و تولید این منطقه را مورد تهدید قرار دهد.

ممنوعیت اتحادیه اروپا منجر به مازاد انبه در بازارهای داخلی هند شده و قیمت این میوه را کاهش داده است که ناخوشنودی کشاورزان هندی را به دنبال داشته است.

 

 

 

 

thvs

(چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۳) ۱۳:۴۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها