دوشنبه / ۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ / ۱۶:۰۰
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۴۷۱۸۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

تفاهمنامه وزارت جهاد کشاورزی و ارشاد برای تبیین جایگاه کشاورزی در رسانه‌ها

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: تفاهمنامه‌ای بین وزارت جهاد کشاورزی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تبیین جایگاه کشاورزی در نهادهای رسانه‌ای امضا می‌شود.

شاهرخ رمضان‌نژاد امروز در نشستی با خبرنگاران خبرگزاری‌ها در "خصوص چگونگی ارتقای نقش و اهمیت بخش کشاورزی در رسانه‌ها" با اعلام این خبر اظهار داشت: مکاتبه‌ای با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای عقد تفاهمنامه‌ای در خصوص تعریف دقیق اطلاع‌رسانی بخش کشاورزی در نهادهای رسانه‌ای و اهمیت دادن به این بخش به عنوان تأمین کننده امنیت غذایی کشور انجام شده است.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی  وزارت جهاد کشاورزی افزود: از وزارت ارشاد تقاضا شده است که زمینه همکاری‌های مشترک برای اطلاع‌رسانی مناسب در رسانه‌های کشور و تبیین نقش و اهمیت کشاورزی در فیلم‌های مستند، عکس، شعر و کتاب ایجاد شود همچنین اسباب‌بازی‌هایی که به نوعی نشان دهنده نقش و اهمیت کشاورزی است درست شود از سوی دیگر از ظرفیت هنرمندان نیز در ارائه وجهه مناسب و تأثیرگذار بخش کشاورزی در فرهنگ عمومی عرضه شود.

وی ادامه داد: طی سالهای گذشته اطلاع‌رسانی بخش کشاورزی مناسب نبوده است و در رسانه‌ها همچنان که این بخش در تأمین امنیت غذایی کشور و حتی امنیت ملی نقش دارد اطلاع‌رسانی مناسب صورت نگرفته است.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی افزود: در سالهای گذشته رغبت به شغل کشاورزی به ویژه بین جوانان کمتر شده است و این می‌تواند در آینده خطری برای بخش تولید باشد و رسانه‌ها می‌توانند با فرهنگ‌سازی و ارائه ارزش این بخش برای کشور و جامعه جذابیت این شغل را نشان دهند وتا از ظرفیت‌های این بخش برای استفاده در تأمین امنیت غذایی بیشتر استفاده شود.

 

 

 

فارس

(دوشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۳) ۱۶:۰۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها