یکشنبه / ۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ / ۱۱:۱۳
سرویس : تغذیه و سلامتی
کد خبر : ۴۷۱۱۳
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس تغذیه و سلامتی
رئیس سازمان صدا و سیما خبر داد:

راه‌اندازی شبکه کشاورزی در تلویزیون از هفته آینده

رئیس سازمان صدا و سیما از توقف تبلیغات در خلال برنامه‌های کودک، حذف تبلیغ کالاهای غیرمجاز و نیز راه‌اندازی شبکه تلویزیونی مدرسه و شبکه کشاورزی خبر داد.

عزت الله ضرغامی در حاشیه مراسم هفته سلامت در سالن همایش‌های رازی در مورد پخش آگهی‌های کالاهای مضر در صدا و سیما گفت: در آگهی‌های تلویزیون، زمانی که در حین فیلم‌های سینمایی پخش می‌شود اگر مورد تأیید هم نباشد، اما چون مجوز دارد نمی‌توانیم به نظر خود عمل کنیم و جلوی پخش آن را بگیریم.

وی ادامه داد: هر چند برخی از برنامه‌هایی که مجوز دارند هم با وجود پولی که برای قراردادها داده‌اند اما از تلویزیون پخش نمی‌شوند، بنابراین تلویزیون به مسائل مختلف توجه دارد.

ضرغامی گفت: اما در حوزه سلامت تمام کالاهایی که تبلیغ می‌شوند مجوزهای رسمی دارند، ممکن است اختلافی در دستگاه‌ها باشد. صدا و سیما برای رفع این اختلافات تبلیغ کند، اما صدا و سیما همیشه به وظیفه قانونی عمل می‌کند، به همین منظور تبلیغ هرکدام از خدمات و کالاهایی که احساس شود جز ضرر چیزی ندارد، علی‌رغم مجوزهایی که دارد، محدود شده و برخی از آنها نیز متوقف شده‌اند.

رئیس سازمان صدا و سیما در مورد پخش برنامه‌های بازرگانی در حین برنامه‌های کودک گفت: پخش این تبلیغات از سرناچاری و مشکلات اعتباری بوده اما در دو سه هفته گذشته دستور لغو آن صادر شده است.

وی گفت: مجوز تبلیغ در حین برنامه‌های کودکان دیگر وجود ندارد.

وی همچنین از راه‌اندازی شبکه مدرسه تا 6 ماه آینده خبر داد و گفت: جلساتی با وزیر آموزش و پرورش با مخاطب قرار دادن دانش‌آموزان، معلمان و اولیاء برگزاری شده، برنامه‌های این شبکه آماده شده و وزارت آموزش و پرورش باید اعلام آمادگی کند تا این برنامه ها عملیاتی شوند.

ضرغامی همچنین از راه‌اندازی شبکه کشاورزی در هفته آینده خبر داد و گفت: این شبکه با پخش دو ساعت برنامه در هفته کار خود را آغاز می‌کند.

وی گفت: راه‌اندازی این شبکه‌ها نیاز به همکاری‌های بخش‌های اجرایی دارد تا بتوانیم در این رابطه مردم را به درستی هدایت کنیم.
(یکشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۳) ۱۱:۱۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها