شنبه / ۲۴ اسفند ۱۳۹۲ / ۰۱:۱۷
سرویس : نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...
کد خبر : ۴۶۰۵۹
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...
گزارش گلفود امارات 2014

حضور 46 شرکت ایرانی و بازدید رایزن بازرگانی سفارت ایران از گلفود 2014

به گزارش شبکه خبری صنایع غذایی ایران، 46 شرکت معتبر و برندهای برتر ایرانی نیز بصورت گروهی در نمایشگاه گلفود حضور داشتند و توانستند محصولات خاص، سالم، حلال، ارگانیک و با کیفیت ایرانی را به مشتریان و خریداران بین المللی ارائه نمایند.

به گزارش فودنا، نمایشگاه گلفود 2014 که اسفند ماه سال 1392 در دبی برگزار گردید، همانند هر سال  کانون توجه صنعت و تجارت غذای جهان بود و آمارهای فوق، نشان از حرکت رو به رشد این نمایشگاه و جایگاه استراتژیک آن نه تنها در بازار خاورمیانه و خلیج فارس، بلکه در کل تجارت جهانی صنعت غذا دارد.

 

به گزارش شبکه خبری صنایع غذایی ایران، 46 شرکت معتبر و برندهای برتر ایرانی نیز بصورت گروهی در نمایشگاه گلفود حضور داشتند و توانستند محصولات خاص، سالم، حلال، ارگانیک و با کیفیت ایرانی را به مشتریان و خریداران بین المللی ارائه نمایند. تنوع بی نظیر محصولات کشاورزی و سنتی مانند پسته، کشمش، خشکبار، زعفران و خرما از یکطرف و مواد غذایی صنعتی مثل آبنبات، شکلات، کیک و شیرینی جات، چیپس و  اسنک، پاستا و ماکارونی، کنسانتره و آبمیوه، ترشیجات،  لبنیات و بستنی، محصولات گوشتی فرآوری شده و مواد اولیه از طرفی دیگر، گستردگی منحصر به فردی از محصولات غذایی را برای خریداران بین المللی فراهم نمود و به همین دلیل پاویون ایران، بخش قابل توجهی از مجموع بازدید کنندگان را جذب نمود و غرفه داران ایرانی نیز مذاکرات موفقی با خریداران جدی را تجربه نمودند.

نمایشگاه گلفود امارات  

طراحی منحصر به فرد و ساخت پاویون ایران  به همرا ه تصاویر زیبایی از نقاط گوناگون کشور و استفاده از هنر خط نستعلیق که توسط یک شرکت آلمانی انجام شده بود، توانست بازدید کنندگان بسیاری را در مقابل پاویون ایران متوقف نماید و از لحاظ استانداردهای طراحی و ساخت، یکی از زیباترین پاویونهای این رویداد شناخته شود. این مهم به دلیل استفاده از پتانسیلهای بومی در طراحی، کیفیت بالای سازه های استفاده شده در ساخت پاویون، تامین کلیه نیازهای حرفه ای غرفه داران و جذابیت ساختار پاویون برای جلب بازدید کنندگان بیشتر به دست آمد.   

 

طبق برنامه ریزی مرکز توسعه تجارت، قبل از شروع نمایشگاه نیز تبلیغات پاویون ایران به همراه گزارشاتی از توانمندی کشاورزی و صنایع غذایی و بسته بندی ایران به صورت خبرنامه و به طور متناوب به خریداران و بازدید کنندگان ارسال شده بود. در طول زمان برگزاری نمایشگاه نیز، کتابچه پاویون ایران که حاوی اطلاعات عمومی و تخصصی در رابطه با صنعت غذای ایران، لیست شرکتهای حاضر در نمایشگاه و تبلیغات برندهای معتبر غذایی کشورمان است نیز در میان بازدید کنندگان و پاویونهای دیگر توزیع شد.

 

یکی از خدماتی که برای برند سازی و معرفی برندهای معتبر پاویون ایران انجام شد، استفاده از ستون های تبلیغاتی در محوطه نمایشگاه بود که با توجه به حضور بیش از 85000 کارشناس صنعت و تجارت غذا از سراسر جهان، فرصت بی بدیلی را فراهم نمود تا برندهای سن ایچ، تک ماکارون، فرمند و بیسکوییت هام به خریداران بین المللی معرفی شوند. این امکان، به سادگی برندهای ایرانی را به خریداران و مصرف کنندگان بین المللی معرفی می نماید و حرفه ای ترین روش ممکن برای برند سازی محسوب می شود.  

 

جناب آقای پرویز رضایی، نماینده سازمان توسعه تجارت در دبی و جناب آقای آقا رضی، رایزن بازرگانی سفارت ایران در امارات، ضمن بازدید از نمایشگاه گلفود و پاویون ایران، با مدیران شرکتهای ایرانی نیز گفتگو نمودند و در مورد مشکلات و موفقیتهای صادرات تبادل نظر نمودند.

جناب آقای عسگر اولادی نیز از مهمانان ویژه پاویون ایران در این رویداد بودند و با حضور دو روزه خود در نمایشگاه و پاویون ایرن، با شرکتهای ایرانی نیز ملاقات نمودند.   

به گزارش شبکه خبری صنایع غذایی ایران، این رویداد به عنوان اصلی ترین پایگاه توسعه تجارت شرکت های غذایی به حساب می آید و حضور بازدیدکنندگان و خریداران از  150 کشور، نشان دهنده برنامه ریزی دست اندرکاران این صنعت، برای توسعه روابط و تجارت خود از طریق این رویداد در سطح بین الملل می باشد. تغییر زمان برگزاری نمایشگاه از 4 روز به 5 روز، منجر به برنامه ریزی بازدید کنندگان برای تقسیم روزهای بازدید شده بود، بطوریکه حتی در روز پنجم نمایشگاه نیز شاهد صف بازدیدکنندگان در مقابل گیشه های ثبت نام بودیم.

 

لازم بذکر است با توجه به اینکه دبی کاندیدا به عنوان مرکز نمایشگاهی اکسپو 2020 است فلذا باعث شده تا دبی تا چندین سال آینده همچنان کانون توجهمرکز تجاری تجارت دبی - امارات تجارت  بین الملل و محل برگزاری بزرگترین و مهمترین رویدادها، سمینارها و کنفرانسهای جهانی باشد. برنامه ریزی کشوری جهت استقبال از 25 میلیون توریست در عرض 6 ماه، ساخت فرودگاه جدید با ظرفیت 150 میلیون مسافر، طرح های کلان ساخت شهرک های جدید تجاری و مسکونی و جذب  هتل های زنجیره ای پنج ستاره برای منطقه جدید مرکز تجارت جهانی دبی، یک اتفاق ساده نخواهد بود و همت ملی، سرمایه گذاری،  برنامه ریزی، امکانات، زیرساختها و توان بالای مدیریت جهانی را می طلبد.

 

تعهد مرکز تجارت جهانی دبی به نوآوریهای مداوم در اجرای نمایشگاهی، فراهم نمودن امکانات حرفه ای نمایشگاهی برای غرفه داران و جذب و هدایت خریداران بین المللی، باعث رشد سریع ارتباطات بازرگانی میان خریداران و فروشندگان و همچنین منجر به ایجاد همکاریهای مشترک میان شرکتهای بین المللی شده است که در نهایت رضایت شرکت کنندگان و بازدید کنندگان را به همراه داشته است. شناسایی و دسته بندی نمودن خریداران عمده منطقه کشورهای خاورمیانه، حوزه خلیج فارس، آسیای میانه و آفریقا و متعاقباً دعوت رسمی از آنها، پتانسیل قوی را برای شرکت کنندگان این نمایشگاه ایجاد می کند.

حضور بیش از 85000 بازدید کنندگان و خریداران بین المللی، اتفاقی ارزشمند برای هر رویدادی محسوب می شود، لیکن آنچه که این مجموعه به آن، بیش از اعداد و ارقام توجه دارد، کیفیت بازدیدکنندگان و متعاقباً حجم قراردادهای منعقد شده توسط غرفه داران است. به همین دلیل است که طبق گزارشهای جمع آوری شده در طول برگزاری نمایشگاه، غرفه داران مذاکرات موفق بیش از 85% را تجربه نموده اند و هر ساله خواهان تمدید حضور در نمایشگاه سال آینده با افزایش فضای غرفه هستند. متاسفانه آمار لیست انتظار 2714 شرکت، علاوه بر 4500 شرکت ثبت نام شده، به دلیل کمبود فضای نمایشگاهی در مرکز تجارت جهانی دبی است و امیدواریم با افزایش فضا در سالهای آینده، امکان حضور تمامی شرکتهای علاقه مند در این رویداد فراهم شود.

 نمایشگاه گلفود، فرصت مغتنم دیگری برای شرکتهای ایرانی است تا بتوانند حداکثر بهره برداری از این رویداد را انجام دهند و روابط بین الملل خود را توسعه و بازارهای صادراتی محصولات ایرانی را گسترش دهند. برای اخذ اطلاعات بیشتر می توانید به سایت  نمایشگاه گلفود www.gulfood.com   مراجعه نمایید.


شبکه خبری صنایع غذایی ایران - فودنا

(شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۲) ۰۱:۱۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها