چهارشنبه / ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ / ۱۲:۱۷
سرویس : اقتصاد
کد خبر : ۴۵۸۸۴
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس اقتصاد
رصد فودنا از عملکرد مسئولان در فرمان خصوصی سازی و اقتصاد مقاومتی

تدبیر رهبری را جدی بگیرید!!

هر زمان که کشور نیازمند یک راه حل و سرفصل مدیریتی برای عبور از بحران هاست رهبر معظم انقلاب وارد عمل شده و با بیان طرح ها و پیشنهادهایی به مسئولان مواردی را متذکر می شوند و نسبت به مسائل و معضل های پیش آمده کشور چاره اندیشی می کنند.

در دولت نهم ، رهبر معظم انقلاب فرمان خصوصی مبتنی بر اصل 44 را به دولت صادر کرد که در پی آن دولت نیز این مهم را به دستگاههای ذیربط ابلاغ نمود لذا در این راستا سازمان خصوصی سازی تشکیل و سهام نهادهای دولتی به صورت مرحله ای جهت واگذاری در بورس به اجرا گذاشته شد سیاستی که خرسندی همه اقتصادانان و سرمایه گذاران و نعتگران را در پی داشت اما این خرسندی تداوم آنچنانی نداشت چون پروسه خصوصی  سازی در ادامه فعالیت دچار سوء مدیریت شد و عملاً این مبحث به جای آن که جلوی معضلی را بگیرد خود تبدیل به  معظلی برای کشورگشت.

 

تذکرهای رهبری نسبت به سومدیریت در پروسه خصوصی سازی که  واگذاری سهام نهادهای دولتی در بورس و فروش مستقیم آن به سرمایه گذاران را شامل میشد نشان می داد رهبر معظم انقلاب نسبت به ادامه این روند در خصوصی سازی خرسند نیستند ، ایشان بارها نسبت به کندی روند پیش روی خصوصی سازی متذکر شدند و از مسئولان خواستند این مهم را جدی بگیرند.

 

در کشور ، رهبری عزیز هوشیارتر ازتمام مسئولان نسبت به معضلات مملکت هستند و رصد موشکافانه ای نسبت به اتفاقهای پیش رو دارند. خیلی پیشتر از حرکتهای غرب در جهت تحریم های همه جانه علیه ایران اسلامی ایشان از این حرکت های خصمانه نسبت به مردم آگاه بودند و نسبت به آن بارها به مسئولان هشدار دادند . سال قبل که فرصت شد تا به محضر ایشان در جمعی شرف یاب شویم ایشان نسبت به رفتارهای خصمانه غرب به مسئولان هشدار دادند و فرمودند:

 

تمام تحریم هایی که غرب برای ایران مدنظر دارد فقط برای این است که مردم را در فشار اقتصادی بگذارد تا مردم از نظام دلسرد شوند این ها را می بینم و آگاه هستم.

 

 این دوراندیشی  و دغدغه رهبر معظم انقلاب را می توان در دوسالی که کشور رو به زوال اقتصادی رفت درک کرد. سال جهاد اقتصادی و سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نشان از دوراندیشی ایشان نبست به حرکت های مخربانه غرب داشت اما متاسفانه مدیران وقت این هشدارها را جدی نگرفتند .

 

حال که با روی کارامدن دولت تدبیر و امید ، امیدها برای آرامش اقتصادی زنده شده،  انتظار میرود این دولت رهنمودهای رهبری را فصل الخطاب همه موارد بداند و نسبت به آن برنامه ریزی کند.

 

فرمان اقتصاد مقاومتی که رهبری چندی پیش به سران سه قوه صادر کردند نشان می دهد ایشان نسبت به وعده و وعیدهای غربی ها بی اعتماد هستند و مدنظر دارند کشور را در مقابل ضربه های مخرب اقتصادی غرب بیمه کنند.

 

در این سیاست رهبری خواستارمواردی  چون اقتصاد دانش بنیان ، افزایش تولید داخلی کالاهای اساسی و ایجاد تنوع در مبادی تامین کالاهای وارداتی شدند. این سیاست مورد استقبال دولت قرار گرفت و آنرا بهترین چراغ راه دولت تدبیر و امید دانست که زمینه شکوفایی بیشتر اقتصاد ایران را فراهم می سازد.

 

رئیس جمهوری طی نامه ای به معاون اول دولت ، 11فرمان را برای ایجاد اقتصاد مقاومتی برشمرد و از معاونش خواست تا معاونت برنامه ریزی راهبردی و وزارت اقتصاد ، پیشنهادهای لازم ، نقشه راه و زمان بندی اجرای مواد 24گانه ابلاغ شده از  سوی رهبری منباب اقتصاد مقاومتی را تهیه و ارائه کنند  همچنین بانک مرکزی نیز تدابیر پولی ، اعتباری و ارزی متناسب با این سیاست ها را تهیه کند و در دستور کار شورای پول اعتبار قرار دهد.

 

جای خرسندی است که رئیس جمهوری نسبت به این سیاست دولتمردانش را  بسیج کرده و در جهت اجرایی شدن آن گام برمیدارد.

 

 اما نگاه به گذشته و نامه نگاری و کاغذبازی دولتمردان نسبت به فرامین رهبری تضمینی را مبنی بر اینکه دولت این سیاست را جدی بگیرد جلوی روی رسانه ها قرار نمی دهد و آینده همه چیز را مشخص خواهد کرد ، این فرمان در صورت اجرای درست آن راه روشن و امید بخشی را جلوی روی اقتصاد، صنعت و معیشت مردم کشور قرار خواهد داد. از بابت تدابیر راه گشای رهبری عزیز خرسندیم.

 

امید دارم دولت تدبیر ، تدبیر رهبری را بر تدبیر خویش ارجح بداند.

 

حسین زحمتکش / فودنا

(چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۲) ۱۲:۱۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها