سه شنبه / ۶ اسفند ۱۳۹۲ / ۰۹:۲۹
سرویس : اقتصاد
کد خبر : ۴۵۴۸۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس اقتصاد

«اقتصاد مقاومتی»، بستر تحقق خودکفایی کشور

یک مدرس دانشگاه در خراسان‌شمالی گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری، اقتصاد مقاومتی از اهداف بزرگ تحقق خودکفایی کشور است.

حجت الاسلام «حسن فروتن»،  با بیان اینکه اعتماد به نفس و تحمل سختی‌ها از عوامل اصلی «اقتصاد مقاومتی» است، افزود: باید به سرمایه‌های کشور، متکی باشیم تا نیازمند کشورهای بیگانه نشویم.

وی با بیان اینکه بدون عوامل نفوذ بیگانگان، با اجرای اهداف «اقتصاد مقاومتی»، می‌توان فرهنگ این راهبرد را در جامعه نهادینه‌ کرد، یادآورشد: «اقتصاد مقاومتی» در جنبه‌ی فردی نیز کاربرد دارد به این معنی که افراد در زندگی فردی خود به آنچه دارند، قناعت کنند.

این مدرس دانشگاه خراسان‌شمالی در راستای بعد اجتماعی «اقتصاد مقاومتی» گفت: اگر هر منطقه‌ای منابع خود را بدرستی استفاده کند، هیچگاه نیازمند و وابسته به دیگر کشورها نیستیم و از فشارها آسیب نمی‌بینیم.

فروتن افزود: نظارت دقیق و کنترل شده بر تولیدات، نقش بسزایی در تولیدات بهتر دارد که مسئولان امر باید به این مسأله توجه بیشتری کنند.

وی با اشاره به نقش دانشگاه‌ها در تحقق «اقتصاد مقاومتی»، با بیان اینکه مراکز علمی در تولید علم باید هدفمند باشند، خاطرنشان کرد: اگر دانشجویان علم را بخوبی فراگرفته و پیاده‌سازی کنند سریع‌تر اهداف «اقتصاد مقاومتی» محقق می‌شود.



ایسنا

(سه شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۲) ۰۹:۲۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها