جمعه / ۲۹ آذر ۱۳۹۲ / ۲۳:۱۳
سرویس : شیرینی و شکلات
کد خبر : ۴۳۴۵۴
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس شیرینی و شکلات

خوردن شیرینی جات سبب کندی حافظه و چین و چروک پوست می شود

نتیجه تازه ترین مطالعه در استرالیا نشان می دهد زیاده روی در خوردن شیرینی جات هم به جسم و هم به عقل آسیب می رساند زیرا سبب کندی حافظه و خشکی و چین و چروک پوست می شود.

در این مطالعه بر روی موش های آزمایشگاهی که به مدت یک هفته با انواع شیرینی تغذیه شده بودند آزمایشاتی انجام شد که نتیجه نشان داد شیرینی سبب ضعف و تنبلی حافظه می شود و این تنبلی در حدی است که قابل معالجه نیست.
بر اساس این آزمایشات موش هایی که از چربی ها، کیک، بیسکویت و 10 درصد شکر، تغذیه شده بودند پنج برابر دیگر موشها انرژی مصرف کردند اما عملکرد حافظه آنها کمتر از موشهایی بود که غذای طبیعی مصرف کرده بودند.
مارگریت موریس از پزشکان و محققان دانشکاه نیو ساوث ولز روز سه شنبه درباره نتایج این مطالعه گفت:« سرعت تاثیر شیرینی جات برای ما تعجب آور بود ... پس از شش روز خوراندن مواد غذایی حاوی شیرینی پی بردیم موشها از نظر حافظه کند شده اند، ادامه مطالعات نشان داد شکر عامل اصلی ضعف حافظه این موشها بوده است، مشکل ضعف حافظه موشها نیز به گونه ای بود که پس از خوراندن غذای طبیعی به آنها نیز معالجه نشدند».
وی افزود:«نتیجه دیگر این مطالعه این بود که ضعف حافظه قبل از شروع به اضافه وزن خود را نشان می دهد و به نظر می رسد این پیامدها برای انسانها نیز وجود داشته باشد».
پیش از این در کتابی که بروت آلبرت متخصص امور تغذیه در آمریکا نوشته بود هشدار داده شد، مصرف شکر نه تنها سبب بروز مشکلات در سلامت و بروز چاقی می شود بلکه با ایجاد تغییراتی در چهره شخص او را پیرتر از سن خود نشان می دهد.
در مطالعه ای در آمریکا نیز ثابت شده بود شیرینی جات زودهضم و غیر طبیعی( غذاهای شیرینی که انسان آماده می کند» سبب خشکی و چین و چروک پوست می شوند.
بر اساس این مطالعه شیرینی جات در میزان ترشح دوپامین که در مرکزی از مغز که دریافت کننده لذتهاست قرار دارد تاثیر می گذارد و همین امر سبب اعتیاد در شخص می شود.
مطالعات پیشین نیز نشان داد خوردن شیرینی با تاثیر بر روند طبیعی پروتئین های موجود در عضلات قلب، می تواند سبب شود قلب انسان از کار بیفتد.
به گزارش پایگاه خبری میدل ایست آنلاین، در مطالعه دیگری در آمریکا ثابت شده است حتی مصرف اندکی از شکر سبب اختلال در روند طبیعی کار قلب می شود و می تواند پمپاژ خون را از قلب به بدن با مشکل جدی روبرو سازد در چنین شرایطی آنانکه به دلیل ابتلا به فشار خون یا بیماری های دیگر عضلات قلب ضعیفی دارند با مصرف گلوکز شرایط را برای خود بسیار دشوار می کنند، قلب چنین افرادی حتی با خوردن یک حبه قند نیز ممکن است متوقف شود.
مصرف شیرینی جات در کهنسالان نیز علاوه بر مشکلات فوق، امکان افزایش فشار خون، بروز بیماریهای قلبی و ابتلا به دیابت را به همراه دارد.
(جمعه ۲۹ آذر ۱۳۹۲) ۲۳:۱۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها