پنج شنبه / ۲۸ آذر ۱۳۹۲ / ۱۱:۲۷
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۴۳۴۱۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

4 کشتارگاه صنعتی در خوزستان در حال ساخت است

مدیرکل دامپزشکی خوزستان به ضرورت احداث کشتارگاه‌های صنعتی در استان اشاره کرد و گفت: در همین راستا، چهار کشتارگاه صنعتی در خوزستان در حال ساخت است.

دکتر مصطفی کنارکوهی در این باره گفت: عملیات احداث کشتارگاه صنعتی دام با سرمایه‌گذاری 11 میلیارد تومان توسط شهرداری اهواز، از 11 ماه پیش آغاز شده و اکنون مراحل پایانی آن در حال سپری است و امیدواریم به زودی شاهد بهره‌برداری از آن باشیم.

وی ادامه‌داد: یکی دیگر از این کشتارگاه‌ها، کشتارگاه دام خرمشهر است که سال 81 با 75 درصد پیشرفت فیزیکی از محل اعتبارات بازسازی در حال ساخت بود که حدود11 سال پیش عملیات اجرایی آن متوقف شد.

وی افزود: به تازگی با پیگیری‌های بسیاری که در کمیته ساماندهی کشتارگاه‌های صنعتی در استان صورت گرفت، موفق شدیم دو میلیارد و 800 میلیون تومان اعتبار برای تکمیل این پروژه کسب کنیم که حدود 1.5 میلیارد تومان آن از طریق منطقه آزاد اروند و قول داده شد 1.5 میلیارد تومان آن از طریق اعتبارات عمرانی استان تامین شود.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان ادامه‌داد: از آنجا که کشتارگاه صنعتی خرمشهر در محدوده منطقه آزاد اروند قرار دارد باید به بخش خصوصی واگذار شود که لازم است مقدمات آن از طریق شهرداری خرمشهر انجام شود.

کنارکوهی گفت: کشتارگاه صنعتی بهبهان یکی دیگر از کشتارگاه‌های صنعتی در حال احداث در استان است که حدود 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. تکمیل این پروژه اندکی مشکلات در بخش سرمایه‌گذاران خود داشته که با برگزاری جلسات متعددی در این زمینه، سرمایه‌گذار اصلی آن با پشتوانه امور دام و 51 درصد سهام، عملیات اجرایی پروژه را از سر گرفت.

وی ادامه‌داد: یک میلیارد و 800 میلیون تومان به عنوان اعتبار سال 92 برای تکمیل این پروژه در نظر گرفته شد که قطعا با این میزان اعتبار به پایان نخواهد رسید. بنابراین با جدیت در حال پیگیری این موضوع هستیم و امیدواریم در شش ماهه اول سال آینده این کشتارگاه به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان اظهارکرد: کشتارگاه چهارم نیز شمال استان و در دزفول قرار دارد که سرمایه‌گذار بخش خصوصی پای کار آمده اما پروژه در بحث تامین زمین مشکل دارد. به محض اینکه زمین مشخص شود عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

 

 

 

 

 

ایسنا

(پنج شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۲) ۱۱:۲۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها