پنج شنبه / ۲۸ آذر ۱۳۹۲ / ۱۱:۰۶
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۴۳۴۰۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

چالش های دامپروری ارگانیک بررسی می شود

چالش های دامپروری ارگانیک در قالب چهارمین همایش ملی هلشتاین با حضور مسوولان جهاد کشاورزی ، دامپزشکی و جمعی از متخصصان و محققان این رشته در سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران بررسی می شود.

محمد رضا سنجابی رییس پژوهشکده کشاورزی سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران به خبرنگار علمی ایرنا گفت: قرار است دراین همایش که از امروز آغاز شده و تا فردا به کار خود ادامه می دهد اطلاعات علمی و عملی کارشناسان و دامپروران افزایش یابد و آخرین دستاوردهای علمی و تحقیقاتی مورد بررسی قرار گیرد.

همایش هلشتاین هر دو سال یکبار برگزار می شود که در آن چالش های پیش روی دامپروری ارگانیک در قالب مباحث علمی مطرح و بررسی می شود.

رییس پژوهشکده کشاورزی سازمان پژوهش های علمی و صنعتی اظهار داشت: ژنتیک و اصلاح نژاد ، فیزیولوژی ، تغذیه ، پیشگیری و درمان بیماری ها ، فناوری های نوین و بیوتکنولوژی محورهای اصلی این همایش بود که با تکیه بر سه موضوع به عنوان چالش های دامپروری ارگانیک شامل ˈ دامپروی ارگانیک ˈ ، ˈ توسعه نژادهای دو منظوره شیری و گوشتی ˈ و ˈ چالش ها و مشکلات روز دامپروری ˈ بررسی شد.

وی تاکید کرد: زمینه تولید محصولات دامی ارگانیک در کشور بسیار زیاد است که استفاده از این ظرفیت ها نیازمند برنامه ریزی اصولی و حمایت تصمیم سازان است که باید جدی گرفته شود.

محصولات ارگانیک به محصولاتی گفته می شود که در تولید آن هیچ گونه سم ، کود و مواد شیمیایی استفاده نشه باشد.

به گفته وی 120 مقاله در این همایش ارایه شده است که 70 درصد آن به صورت پوستر و بقیه به صورت شفاهی ارایه می شود.

سنجابی افزود: همچنین 4 کارگاه آموزشی با عناوین روش های عمل آوری خوراک و سیلو کردن ذرت ، مدیریت ناباروری های متابولیکی ، مدیریت بیماری های رایج گاوهای شیری و آشنایی با سیستم رکورد گیری شیر و ثبت مشخصات در چهارمین همایش هلشتاین برگزار می شود.

در مراسم روز نخست چهارمین همایش ملی هلشتاین محمد صفاری به عنوان گاودار پیشکسوت و موفق معرفی و تقدیر شد .صفاری از گاوداران با سابقه ورامین است که گاوداری خود را با فناوری های نوین اداره می کند که توانست با استفاده از آن نحوه مدیریت جدید ، بهینه سازی تولید ، کاهش ضایعات و افزایش راندمان تولید را داشته باشد.

چهارمین همایش ملی هلشتاین با همکاری سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران ، انجمن هلشتاین ایران و معاونت تحقیقات ، آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی روزهای 27 و 28 آذرماه در سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران درحال برگزاری است.

هلشتاین نوعی نژاد گاو شیری به رنگ سیاه و سفید است که در سال 1339 برای اولین بار وارد کشور شد و در سال 1364 چند گله سالم و معاینه شده از کانادا وارد کشور شد که به عنوان پایه کار اصلاح نژاد بر روی آنها انجام شد و اکنون در کشور به فراوانی وجود دارد.

 

 

 

 

 

 

ایرنا

(پنج شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۲) ۱۱:۰۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها