سه شنبه / ۲۶ آذر ۱۳۹۲ / ۰۹:۴۲
سرویس : نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...
کد خبر : ۴۳۳۴۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...

دومین نمایشگاه توانمندی های صادرکنندگان ایران برگزار می شود

دومین نمایشگاه توانمندی های صادرکنندگان ایران موسوم به ˈ ایران اکسپو ˈ با هدف توسعه زیرساخت های صادراتی جمهوری اسلامی ایران و شناخت فرصت های جدید برگزار می شود.

 نخستین نمایشگاه توانمندی های جمهوری اسلامی ایران با حضور بیش از 467 صادرکننده داخلی و 411 تاجر و بازرگان از 39 کشور جهان اردیبهشت ماه امسال برگزار شده بود.

هرچند در نخستین گردهمایی صادرکنندگان جمهوری اسلامی ایران، شرکت های بسیاری از نقاط مختلف کشور حضور یافته و در این باره با مشکلات زیادی نیز روبه رو بودند اما این گردهمایی توانست برای نخستین بار جایگاه واقعی ایران را به خوبی به نمایش بگذارد و از این رو به بزرگترین اکسپوی تخصصی صادراتی ایران در منطقه تبدیل شود.

مجری برگزاری نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به مشکلات فراروی نخستین دوره این نمایشگاه، اظهار داشت: وزیر صنعت و معدن ضمن پیگیری برگزاری قدرتمند و توانمند این نمایشگاه، نسبت به رفع مشکلات بی مورد گذشته به صورت ویژه تاکید کرده است.

حمیدرضا فضلعلی با اشاره به توصیه وزیر صنعت نسبت به بهبود شرایط در دومین دوره نمایشگاه توانمندی های صادر کنندگان جمهوری اسلامی ایران، گفت: تاکنون رایزنی های لازم با سفرای کشورهای هدف جمهوری اسلامی ایران، گروه های تجاری و بازار های هدف محصولات صادراتی ایران، اتاق های بازرگانی و تولیدکنندگان کشور انجام شده است.

وی افزود: با توجه به نخستین تجربه جمهوری اسلامی ایران، در دومین دوره نمایشگاه توانمندی های صادراتی کشور با توجه به فرصت های تجاری پیش آمده در حوزه دیپلماسی سیاست خارجی با کشورهای جهان احتمال حضور هیئت ها و گروه های تجاری بیشتری را پیش بینی می کنیم.

رئیس ستاد برگزاری این نمایشگاه تصریح کرد: در این دوره فرصت های تجاری و تخصصی، خدمات فنی و مهندسی، تولیدات استراتژیک، محصولات با ارزش افزوده و با تجمیع انجمن ها، اتحادیه ها و شهرک های صنعتی کشور بیش از پیش حضور خواهند یافت.

 

 

 

 

ایرنا

(سه شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۲) ۰۹:۴۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها