جمعه / ۲۲ آذر ۱۳۹۲ / ۱۶:۰۱
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۴۳۱۹۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های لبنی

"ستاد تنظیم بازار" هیچ تصمیمی در مورد "شیر" نگرفت / "شیر" و "گرانی" در یک قدمی هم

مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران با بیان اینکه در جلسه ستاد تنظیم بازار هفته جاری هیچ تصمیمی در مورد شیر گرفته نشده است، گفت: در صورتی که برای شیر تصمیمی گرفته نشود و اوضاع به همین شکل بماند، براساس قیمت‌های امروز بهای شیر بیش از ۳۰ درصد افزایش یافته و به ۱۴۵۰ تومان می‌رسد.

سعید سلطانی سروستانی صریح کرد: براساس پیگیری‌های اتحادیه سراسری دامداران در جلسه این هفته ستاد تنظیم بازار هیچ تصمیمی در مورد شیر گرفته نشده و هر خبری در این مورد مطلقا دروغ است.

وی افزود: متاسفانه در حالی که شیر به دلیل خاصیت فسادپذیری آن، باید در اولویت کالاهایی باشد که ستاد تنظیم بازار در مورد آن‌ها تصمیم گیری می‌کند، این اتفاق رخ نمی‌دهد.

سلطانی با بیان اینکه از اول تیرماه سال جاری دولت و کارخانجات به ترتیب در تامین نهاده و پرداخت پول نقد به دامداران به تعهدات خود عمل نکرده‌اند، تاکید کرد: طی این مدت تولیدکنندگان از همه طرف تحت فشار بوده و هستند.

وی با اشاره به اینکه هر روز حرف جدیدی در این مورد زده می‌شود، اضافه کرد: تا به امروز ما سر کار بوده‌ایم و این موضوع قابل تحمل نیست.

رییس اتحادیه سراسری دامداران با تاکید بر اینکه ما نباید نیازمند واردات لبنیات شویم، گفت: در صورتی که برای شیر تصمیمی گرفته نشود و اوضاع به همین شکل بماند براساس قیمت‌های امروز بهای شیر بیش از ۳۰ درصد افزایش یافته و به ۱۴۵۰ تومان می‌رسد.

سلطانی با اشاره به سخن رییس جمهور مبنی بر ثابت ماندن قیمت شیر، افزود: مسئولین برای تحقق این امر باید چاره‌ای بیندیشند و اقدامی انجام دهند چرا که هزینه ثبات بهای شیر نباید از جیب دامدار تامین شود.

به گفته وی در حال حاضر قیمت شیر خام درب دامداری ۱۰۸۰ و تحویل کارخانه ۱۱۱۰ تومان است.

 

 

 

 

باشگاه خبرنگاران

(جمعه ۲۲ آذر ۱۳۹۲) ۱۶:۰۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها