شنبه / ۹ آذر ۱۳۹۲ / ۱۱:۰۴
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۴۲۸۵۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی
رییس اتاق بازرگانی کرمانشاه:

حل مشکلات اقتصادی کشور زمان بر است

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه معتقد است، از بین بردن مشکلات اقتصادی کشور زمان بر است و در زمان کوتاه میسر نخواهد شد.

کیوان کاشفی  با اشاره به اینکه راهکارهای کوتاه مدت برای حل مشکلات اقتصادی کارساز نیست، گفت: فعالان اقتصادی همواره معتقدند در مشکلات اقتصادی پیشگیری بهتر از درمان است و راهکارهای کوتاه مدت نمی‌تواند به سرعت تغییر عمده‌ای را ایجاد کند.

وی مهار تورم را یکی از مهمترین اولویت‌هایی دانست که دولت باید به آن توجه کند و افزود: تا زمانیکه تورم مهار نشود نمی توان برای حل سایر مشکلات اقتصادی برنامه ریزی کرد.

این کارشناس مسائل اقتصادی ادامه داد: البته مهار تورم زمان بر است و نمی توان در مدت زمان کوتاهی تورم را مهار کرد.

وی معتقد است برای حل مشکلات اقتصادی خود مردم نیز باید همکاری داشته باشند. به عنوان مثال افرادی که توانایی مالی دارند داوطلبانه از دریافت یارانه انصراف دهند.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه اصلاح قیمت حامل‌های انرِژی و همچنین اصلاح سیستم بانکی را نیز از دیگر ضروریات برای مهار تورم دانست که با کمک آن می‌توان امیدوار بود تا پایان سال شاهد روند نزولی تورم در کشور باشیم و بتوانیم سال آینده را با عنوان سال "نهضت ضد تورمی" نام گذاری کنیم و همه به مقابله با تورم برویم.

کاشفی خاطرنشان کرد: البته دولت اقدامات مثبتی در جهت بهبود وضعیت فعالان اقتصادی و بخش اقتصاد داشته که گشایش اعتبارات با 30 درصد پرداخت اولیه، ارتباط بهتر دولت با بخش خصوصی و توجه به نظرات این بخش و پاسخ دادن به این نظرات و ... از جمله این اقدامات بوده است.

وی با بیان اینکه فضای اقتصادی دولت جدید کارشناسی شده است و افرادی که روی کار آمده‌اند افرادی خبره هستند، خاطرنشان کرد: گروه اقتصادی دولت مشکلات را به درستی درک می‌کند و می توان در آینده به حل این مشکلات امیدوار بود.

این کارشناس مسائل اقتصادی گفت: بخش خصوصی نیز نظرات و پیشنهادات خود را در سه بخش کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت به دستگاه‌های اقتصادی تقدیم کرده است که بخشی از آنها به زودی اجرا خواهد شد، بخشی نیازمند کار کارشناسی بیشتر است و بخشی نیز نیازمند تغییر قوانین در مجلس می باشد.
(شنبه ۹ آذر ۱۳۹۲) ۱۱:۰۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها