سه شنبه / ۵ آذر ۱۳۹۲ / ۰۹:۵۰
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۴۲۷۴۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

خوزستان به جمع تولیدکنندگان خاویار پرورشی پیوست

پرورش دهنده ماهیان خاویاری در استان خوزستان گفت: برای نخستین بار 1.05 کیلوگرم خاویار از یک قطعه ماهی خاویار پرورشی این استان استحصال شد.

ˈمجید حنطوش زادهˈ افزود: برای نخستین بار در سال 89 مبادرت به پرورش و رهاسازی ماهیان خاویاری در مزرعه پرورش ماهیان گرم آبی کرد که در مرحله نخست 1600 بچه ماهی در این مزرعه شامل سه استخر هشت ضلعی، چهار استخر به شیوه رودخانه مصنوعی بود که از 30 آبان ماه سال جاری 1.05 کیلوگرم خاویار از یک قطعه ماهی خاویار پرورشی استحصال شد.

وی اظهار کرد: نتیجه این تلاش ها از حمایت های سازمان شیلات ایران به ویژه دفتر بازسازی ذخایر معاونت توسعه آبزی پروری، مسئولان، کارشناسان و متخصصان در شیلات ایران، مراکز بازسازی ذخایر آبزیان گیلان، مازندران، گلستان و انستیتو ماهیان خاویاری رشت ناشی شده است.

وی با اشاره به اینکه، این مزرعه در 29 کیلومتری دزفول واقع در استان خوزستان است گفت: مجموع مزرعه فوق 17 هکتار است که 2/16 هکتار آن به پرورش ماهیان گرم آبی از قبیل کپور، فیتوفاک، آمور و بیگ هد اختصاص دارد که با تشویق و حمایت های شیلات ایران در سال 89 در سطح پنج هزار متر مربع در استخرهای پرورش ماهی خاویاری مبادرت به رهاسازی بچه ماهیان خاویاری شد.

وی اضافه کرد: پیش بینی می شود، در سال جاری از این مزرعه 60 کیلوگرم خاویار استحصال شود که نقش مهمی در ارزآوری خواهد داشت.

 

 

 

 

ایرنا

(سه شنبه ۵ آذر ۱۳۹۲) ۰۹:۵۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها