پنج شنبه / ۲۴ اسفند ۱۳۸۵ / ۰۵:۵۹
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۴۲۴۷
گزارشگر : ۱۰۰۵
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

عملیات اجرایی بزرگترین مجتمع پرورش ماهی قزل‌آلای کشور در یاسوج آغاز شد

عملیات اجرایی بزرگترین پرورش ماهی قزل‌آلای کشور روز چهارشنبه با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات کشور در "پاتاوه" یاسوج آغاز شد.

برای احداث این واحد پرورش ماهی در مساحت 16 هکتار و ظرفیت تولید 100 تن ماهی در سال 50 میلیارد ریال با مشارکت بخش خصوصی هزینه خواهد شد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در مراسم افتتاح این طرح گفت: با بررسیهای انجام شده استان کهگیلویه وبویراحمد وضعیت بسیار مناسبی برای تولید انواع ماهی سردابی به ویژه قزل‌آلا دارد.

شعبان علی نظامی افزود: بر همین اساس سازمان شیلات کشور تصمیمات جدیدی در این مورد برای این استان در نظر گرفته و برای توسعه آبزیان به این استان کد ویژه‌ای داده است.

رئیس سازمان شیلات کشور افزود: با توجه به ظرفیت و توانمندی ویژه کهگیلویه وبویراحمد، این استان می‌تواند نه تنها در کشور بلکه در جهان در زمینه توسعه آبزی پروری نمونه باشد.

وی گفت: با به بهره‌برداری رسیدن این واحد بزرگ پرورش ماهی ظرفیت تولید ماهی در کهگیلویه وبویراحمد از سه هزار تن به یکصد هزار تن در سال افزایش خواهد یافت.

عین‌الله گرجی پور رئیس شیلات کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: این طرح به عنوان بزرگترین واحد پرورش ماهی کشور با کمک بخش خصوصی و در نیمه اول سال 86 به بهره‌برداری خواهد رسید.

(پنج شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۸۵) ۰۵:۵۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها