یکشنبه / ۲۸ مهر ۱۳۹۲ / ۱۱:۲۸
سرویس : فست فود
کد خبر : ۴۱۹۱۱
گزارشگر : ۱۰۴۸
سرویس فست فود

رستوران کاملا اتوماتیک در ژاپن، با بازی و جایزه

در اداره رستوران های سوشی رسم است که وقتی وارد می شوید، یک پیشخدمت نزدتان بیاید و سفارش غذا بگیرد، و پس از آوردن غذا و صرف آن نیز ظروف خالی را از روی میز جمع آوری کند.

ولی یک رستوران سوشی در توکیو، این رسومات را کنار گذاشته و دریافت سفارش و آوردن غذاها در آن به طور کاملا اتوماتیک و توسط ریل های غذا که از آشپزخانه به کنار میزها امتداد یافته اند، صورت می پذیرد.
 
اگر غذاهای عادی منو را بخواهید، می توانید از روی ریل همیشه در گردش پایینی آنها را بردارید و اگر یک غذای خاص بخواهید، بعد از سفارش از طریق تبلتی که کنار میز نصب شده، آشپزها غذای تان را در کمترین زمان آماده کرده و با ریل سریع السیر به سر میزتان می فرستند.
 

وقتی هم غذای تان را خوردید، ظروف را داخل یک شکاف مخصوص که به جمع آوری آنها اختصاص یافته رها می کنید که علاوه بر تمیز کردن آنها، هزینه غذای شما را هم محاسبه و قبض تان را صادر می کند. به ازای هر ۵ ظرف کثیفی هم که تحویل دهید، فرصت بازی با تبلت و برنده شدن یک جایزه را پیدا می کنید.

در یک رستوران ژاپنی در توکیو، می‌توانید جلوه‌‌های زیبایی از نمایش تکنولوژی را مشاهده کنید. در این رستوران که کمربند شکل است، نه تنها ظروف غذا از طریق این کمربند به سر میز می‌رسند بلکه صفحه نمایش لمسی که در کنار میز قرار داده شده به مهمانان امکان سفارش ویژه غذا را می‌دهد. رایانه دیگری که در آشپزخانه قرار دارد، نوع غذا و تعداد مهمانان حاضر در رستوران را نمایش می‌دهد.

kura-sushi-conveyor_0

 پرداخت هزینه غذا نیز بدون دخالت شخص صندوق‌دار انجام می‌شود. به جای جمع شدن ظروف پس از صرف غذا توسط پیش‌خدمت، این رستوران به مسیر ناودانی شکلی مجهز است که ظروف از طریق آن پایین رفته و نهایتا صورتحساب را مشاهده خواهید کرد.

Tokyo-Automated-Sushi

اما برای مشتریانی که پنج بشقاب خالی بر روی میز آن‌ها باقی مانده باشد شانسی برای انجام یک بازی بر روی میزشان، با احتمال بردن یک جایزه وجود دارد. البته در آشپزخانه این رستوران هنوز  آشپزباشی مشغول طبخ غذاست، بنابراین نمی‌توان این رستوران را به طور کامل، خودکار برشمرد.

(یکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۲) ۱۱:۲۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها