یکشنبه / ۷ مهر ۱۳۹۲ / ۰۰:۲۴
سرویس : رستوران ها و کافه
کد خبر : ۴۱۴۱۲
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس رستوران ها و کافه

هشت شرکتی که در 10 سال گذشته لوگوهای خود را تغییر داده‌اند

لوگوها امروزه کارکرد بسیار مهمی دارند. در واقع بسیاری از کمپانی‌های بزرگ دنیا با لوگوهایشان شناخته می‌شوند.

این لوگو‌ها از چنان درجه اهمیتی برخوردار هستند که گاهی تغییر در آنها با اعتراض مصرف‌کنندگان و طرفداران برندی خاص روبه‌رو شده است. البته گاهی نیز این اعتراض‌ها به حدی بوده است که مدیران یک کمپانی مجبور شده‌اند از لوگوی جدید خود دل بکنند و از همان نشان تجاری سابق روی محصولات خود استفاده کنند.

به تازگی «یاهو» لوگوی خود را تغییر داده است. البته «یاهو» چندان هم مورد اعتراض واقع نشده و از لوگوی جدید آن استقبال هم شده است. به همین بهانه، دوهفته‌نامه «فوربس» در مطلبی که به تازگی منتشر کرده است علاوه بر معرفی لوگوی جدید «یاهو» به شرکت‌هایی پرداخته است که در 10 سال گذشته فرم و مدل لوگوهای خود را تغییر داده‌اند.

یاهو




شرکت «یاهو» اولین تغییر اساسی در لوگوی خود از سال 1995 میلادی را در سال‌جاری میلادی لحاظ کرده است. درواقع این شرکت از سال 1995 میلادی تاکنون هیچ تغییری در لوگوی خود ایجاد نکرده بود. لوگویی که این شرکت به تازگی رونمایی کرده است، همچون لوگوی قبلی به رنگ بنفش است اما نسبت به لوگوی پیشین ساده‌تر و کارآمدتر شده است. این لوگو پس از مدت یک ماه که از رونمایی آن گذشته توانسته است توجه بسیاری را به خود جلب کند.

گپ




«گپ» یکی از کمپانی‌هایی است که در سال 2010 میلادی، تغییراتی اساسی در لوگوی خود ایجاد کرد اما مدت کمی بعد از رونمایی از لوگوی این کمپانی، انتقادهای فراوانی به‌ویژه در شبکه‌های اجتماعی نسبت به طرح لوگوی جدید مطرح شد. این انتقادها مدیران این کمپانی را مجبور کرد که عقب‌نشینی کنند و لوگوی جدید را برای همیشه بایگانی کرده و لوگوی این کمپانی را به همان سبک و سیاق قدیم و کلاسیک آن برگردانند.

وندی



«وندی» مجموعه‌ای از رستوران‌های زنجیره‌ای فست‌فود است که «دیو توماس» در سال 1969 میلادی در آمریکا آن را تاسیس کرد. رستوران‌های «وندی» بعد از «ساب‌وی» و «مک‌دونالد» در رده سوم مهم‌ترین فست‌فودهای زنجیره‌ای جهان قرار دارد. این مجموعه نیز لوگوی خود را به تازگی تغییر داده که چندان هم بی‌سروصدا نبوده است. بسیاری معتقدند در یقه پیراهن دخترک لوگوی جدید کلمه «Mom» ـ مامان ـ نوشته شده است.

پپسی




کمتر کسی پیدا می‌شود که این برند مشهور نوشابه‌های گازدار ـ که همواره به عنوان رقیب کوکاکولا مطرح است ـ را نشناسد. آخرین تغییری که کمپانی «پپسی» در لوگوی خود ایجاد کرد به سال 2008 میلادی برمی‌گردد. اگرچه «پپسی» برای تغییرات در لوگوی خود نظر طراحان بزرگی را جویا شده بود، اما رونمایی از لوگوی جدید این کمپانی چندان به مذاق طرفداران این تولید‌کننده نوشابه خوش نیامد.

استارباکس



«استارباکس» بزرگ‌ترین کافی‌شاپ زنجیره‌ای در جهان است که دفتر اصلی آن در شهر «سیاتل» آمریکا واقع شده است. این کمپانی در سال 2011 میلادی عنوان «قهوه» را از لوگوی خود حذف کرد تا «قهوه‌های استارباکس» به «استارباکس» تبدیل شود.عکس، لوگوهای این شرکت را در سال‌های 1971، 1987، 1992 و 2011 روی لیوان‌های آن نشان می‌دهد. آخرین لوگوی این شرکت به مناسبت 40 سالگی «استارباکس» رونمایی شد.

تروپیکانا



کمپانی «پپسی» آب‌پرتقال‌هایی را که تولید می‌کند با این نام تجاری به بازار عرضه کرده است. این کمپانی در سال 2009 میلادی در لوگوی خود تغییراتی انجام داد. پیش از این روی آب پرتقال‌های این کمپانی یک پرتقال نقش می‌بست که نی‌ای در آن فرورفته است اما در لوگوی جدید جای این طرح را تصویر یک لیوان آب‌پرتقال گرفته است. استفاده از این لوگو با شکایت‌مصرف‌کنندگان روبه‌رو شد و دوباره همان طرح قدیم روی آبمیوه‌ها نقش بست.

گیتورید



«گیتورید» نوعی‏ نوشابه غیرگازدار انرژی‌زا ست که در آمریکا طرفداران بسیاری دارد. این نوشابه در سال 1965 میلادی در یکی از آزمایشگاه‌های دانشگاه فلوریدا اختراع شد. مدیران این کمپانی در لوگوی جدید خود علامت آذرخش لوگوی قدیمی را کوچک کرده و به جای نام کامل این کمپانی که در پس زمینه‌ای سفید روی محصولات آن حک شده بود تنها یک حرف G حک کردند. این لوگو نیز به مذاق طرفداران این نوشابه چندان خوش نیامد.

پلی‌کام



«پلی‌کام» یک شرکت چندملیتی در زمینه ارتباطات است. این کمپانی بالغ بر 3 هزار و 200 کارمند دارد و مقر اصلی آن اکنون در «سن خوزه» ایالات‌متحده قرار دارد. تغییر لوگوی این کمپانی در سال 2012 میلادی اتفاق افتاد و این تغییر تنها یک دلیل بیشتر نداشت: مدیران «پلی کام» می‌خواستند با لوگوی جدید خود به همه اعلام کنند که دیگر همچون سابق تنها به تولید دستگاه‌های مکالمه در کنفرانس‌ها نمی‌پردازند.

 

باشگاه خبرنگاران

(یکشنبه ۷ مهر ۱۳۹۲) ۰۰:۲۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها