شنبه / ۳۰ شهریور ۱۳۹۲ / ۰۷:۵۲
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۴۱۲۶۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

صادرات ۴۰۰ تنی خمیر مایه ایران به سوریه

یک مقام مسئول در سوریه اعلام کرد ماده اولیه خمیر نان(خمیر مایه) این کشور به میزان ۴۰۰ تن خمیر خشک تا هفته آینده از ایران وارد می‌شود.

 به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه سانا، « سعد الدین علی»  مدیر شرکت سهامی عام شکر سوریه تاکید کرد: ماده اولیه خمیر مایه به دست آمده برای نیاز تولید بازار نان این کشور به میزان 400 تن ماده خشک خمیر مایه است که این میزان تا هفته آینده از ایران وارد می‌شود.

سعدالدین علی افزود: موسسه ابرمت چندین قرارداد دارد که در حال حاضر دو قراردادش به 700 تن می‌رسد که یکی از آن‌ها با ریاست جمهوری و دیگری با موسسه عمومی شکراست که از موسسه تجارت خارجه، درخواست 1500 تن خمیر خشک را با استفاده از خطوط اعتباری (ال سی) صادرات و واردات با ایران کرده است.

وی تصریح کرد: مقدار تولید این خمیر در سال جاری به 7500 تن خمیر تازه می‌رسد که خطوط تولید این کارخانه تا پایان ماه گذشته 23 هزار و 500 تن یعنی حدود 30 درصد ظرفیت این خط بوده است.

این مقام مسئول گفت: علت کاهش تولید به این دلیل است که کارخانه تولید خمیر مایه سوریه که 45 درصد نیاز این کشور را برطرف می‌ساخت، توسط تروریست‌های مسلح متوقف و تعطیل شد.

یاسر ایوب مدیر خط تولید موسسه تولید شکر افزود: خمیر مایه خشک با قیمت‌های قراردادی از سوی موسسه شکر بیش از 615 لیره سوری در هر تن است.

وی گفت: خمیرها تحویل شرکت سهامی عام برای پخت و تولید نان شده است که با قمیت اداری بیش از ۵۲ هزار لیره سوریه در هر تن است، این خمیرمایه حدود  یک درصد هزینه تولید نان را تشکیل می‌دهد.

 

 

 

 

فارس

(شنبه ۳۰ شهریور ۱۳۹۲) ۰۷:۵۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها