سه شنبه / ۸ اسفند ۱۳۸۵ / ۰۱:۴۲
سرویس : شیرینی و شکلات
کد خبر : ۳۹۶۲
گزارشگر : ۱۰۰۵
سرویس شیرینی و شکلات
رییس اتاق بازرگانی ایران:

تجارت شکر کوبا در انگلیس برای بازرگانان ایرانی مشکل آفرین است

همایش بررسی فرصت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری ایران و آمریکای لاتین با حضور وزیر بازرگانی کشورمان و نمایندگان کشور‌های ونزوئلا، اوروگوئه، برزیل، کوبا و مکزیک صبح امروز برگزار شد.

به گزارش ایسنا سیدعلینقی خاموشی ـ رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران ـ در این همایش مهمترین مانع موجود بر سر راه گسترش

به گفته وی سرمایه‌گذاری در زمینه کارخانه کاغذ‌سازی و شکر در کوبا از زمینه‌های مطلوب برای مشارکت سرمایه‌گذاران ایرانی محسوب می‌شود.

خاموشی همچنین یکی از مشکلاتی که بازرگانان کشورمان در خرید شکر از کوبا با آن مواجهند را تجارت غیرمستقیم این محصول دانست و افزود: شکر کوبا در انگلیس خرید و فروش می‌شود و نه در کوبا که این امر مشکلاتی را فراهم می‌آورد.

وی عنوان کرد: علاوه بر کاغذ و شکر، سرمایه‌گذاران ایرانی می‌توانند در صنعت کفش کوبا نیز سرمایه‌گذاری کنند و از آنجا به سایر کشور‌های آمریکای لاتین نیز صادرات داشته باشند.

سیدمسعود میرکاظمی‌ ـ وزیر بازرگانی ـ نیز در این همایش در سخنانی با اشاره به تولید ناخالص ملی و وضعیت تجارت خارجی در برخی از کشور‌های آمریکای لاتین توانمندی‌های کشورمان را در بخش‌های مختلف اقتصادی بیان کرد.

وی گفت: بر اساس اعلام فائو ایران در تولید 66 قلم کالای کشاورزی در بین 10 کشور اول جهان قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا، دلانوئیز ـ وزیر تجارت خارجی کوبا ـ نیز در این همایش با بیان بخشی از توانمندی‌های اقتصادی کشور خود گفت: کوبا در سال گذشته به 5/12 درصد رشد اقتصادی دست یافت و در سال جاری نیز 10 درصد رشد تولید ناخالص داشته است.

وی همچنین با اشاره به صادرات هشت میلیون تنی شکر از سوی کوبا بیان کرد که صادرات شکر در کوبا مقام سوم دارد و علاوه بر آن در صادرات سیگار و مرکبات نیز عملکرد خوبی داشته است.

(سه شنبه ۸ اسفند ۱۳۸۵) ۰۱:۴۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها