چهارشنبه / ۱۴ فروردین ۱۳۹۲ / ۱۰:۲۴
سرویس : خدمات بازرگانی و حمل و نقل
کد خبر : ۳۷۹۹۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خدمات بازرگانی و حمل و نقل

ارزصادراتی سهم بیشتری را در تامین نیازهای وارداتی برعهده می گیرد

رییس کل سازمان توسعه تجارت گفت: پوشش سهم بیشتری از نیازمندی های کشور از طریق ارز حاصل از صادرات از جمله رویکردهای مدیریت واردات در سال حماسه سیاسی ، حماسه اقتصادی خواهد بود .

ˈحمید صافدل ˈ عنوان کرد: سال گذشته بیش از 75درصد ارز مورد نیاز کشور برای واردات کالاهای واسطه ای و مواد اولیه تولید از طریق ارزهای صادراتی محقق شد و چرخه اقتصاد را به حرکت درآورد که امیدواریم این سهم امسال به بیش از 90 درصد برسد .

وی با بیان اینکه کشور در سال گذشته شرایط ویژه ای را پشت سر گذاشت، گفت: نوسانات نرخ ارز ناشی از تحریم موجب شد تا برای حوزه واردات و صادرات محدودیت ها و ممنوعیت هایی پیش بینی شود.

معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت همچنین با اشاره به هدف گذاری 59 میلیارد دلاری برای صادرات غیرنفتی در سال جاری با احتساب خدمات فنی و مهندسی گفت:به طور قطع با هماهنگی و همدلی تمامی بخش ها به اهداف مورد نظر خود خواهیم رسید.

وی همچنین گفت که سال گذشته بیش از 92 درصد از کالاهای ایران به آسیا صادر شده و سهم اروپا ، آسیا و اقیانوسیه به ترتیب پنج و سه درصد بوده است .

سهم 68 درصدی واردات ایران از آسیا، 29 درصدی از اروپا و سه درصدی از دیگر قاره ها مطلب دیگری بود که صافدل به آن اشاره کرد و افزود: چین، کره جنوبی، ترکیه، سوئیس، آلمان، هلند، هند، روسیه و ایتالیا شرکای وارداتی ایران درسال گذشته بودند .

وی مهمترین بازارهای صادراتی ایران در سال گذشته را به ترتیب کشورهای عراق، چین، امارات، افغانستان، هند، ترکیه، کره جنوبی، ترکمنستان، پاکستان و آذربایجان عنوان کرد.

 

 

 

ایرنا

(چهارشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۲) ۱۰:۲۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها