شنبه / ۱۹ اسفند ۱۳۹۱ / ۰۹:۵۶
سرویس : غذای کودک، تنقلات و مکمل ها
کد خبر : ۳۷۷۶۶
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس غذای کودک، تنقلات و مکمل ها
سعید فرجی مدیر عامل، شرکت لینا نیک

ممنوعیت تبلیغات اسنک ، چـــــرا ؟!

سعید فرجی مدیر عامل لینا نیک در مورد بخشنامه‌های ممنوعیتی تبلیغات اسنک‌ها به خبرنگار فودنا گفت: مهم‌ترین مضرات بخشنامه‌های ممنوعیت تبلیغ اسنک، بیشتر از تولید کننده، برای مصرف کننده است.

بدترین اثری که این بخشنامه و ممنوعیتهای دارد، برای مصرف کننده است زیرا آنان که چشم و گوششان به این نهادهاست و از این نهادها طبعیت می کنند به مرور زمان با اجرائی نشدن این بخشنامه ها، اعتماد و اعتبار این مجموعه ها برای مصرف کننده ها از بین می رود و آینده مرجع و سند قاطعی برای هدف و یا مصرف نهایی نخواهند داشت، این موضوع نه فقط برای صنعت اسنک و نوشابه، بلکه در خیلی از حوزهها ما شاهد، تبلیغات و ضدتبیلغها هستیم، که کار درستی نیست!

اما در کنار این دستورات، اولین کسی که ضرر میکند باز هم مصرف کننده است به دلیل اینکه تولید کنندهها برای محصولهای سالم خود و همچنین سلامتی مردم تبلیغات بیشتر انجام میدهند. و این خود یک تبلیغ و ضد تبلیغ است.

دلایل سالم بودن اسنکهای ما

مدیر عامل لینانیک با اشاره به موارد مطرح شده مبنی بر ضررهای اسنک گفت: اول رنگ شیمیایی و مصرف بیش از حد آن که برای سالهای زیاد دارای ضرر میباشد، اشاره میکنند، که لینا از روز اول، اساسا با شعار رنگ طبیعی شروع بکارکرده و ما حتی مجوز رنگ شیمیایی هم برای تولید نگرفتیم، این از رنگ که حتی ضرر هم ندارد و همچنین به جهت ویتامینهایی که از جهت ریشههای گیاهی دارد، مفید هم هست.

 سعید فرجی مدیر عامل لینا نیک در ادامه افزود: موضوع دوم رایج اسنکها، بحث روغن است که ما از اول جزو شرکتهایی بودیم که روغن بدون ترانس را نه تنها در اسنک که در محصولات دیگر خود نیز استفاده میکردیم.

موضوع سوم، پودر پنیر و پودر آب پنیر و شیر خشک از محصولات لبنی است که پروتئین بسیار خوبی نیز دارد و بسیار مقوی هست، که مصرف آن برای هر سن و سالی مفید است. 

موضوع چهارم، نمک که طبیعتا مصرف بیش از حد آن برای هر کس مضر است، اما نمکی که مجاز هستیم برای اسنک استفاده کنیم، کمتر از ۲% است یعنی اگر یک نفر یک بسته اسنک بخورد مساوی است با ۱ گرم نمک، در حالیکه هر نفر میتواند در طی روز ۴تا ۶ گرم، نمک دریافت کند.

این محصول را مقایسه کنید با مواد غذایی دیگر، مثل خیارشور که ۱۲% نمک دارد یعنی اگر ۱۰۰ گرم خیار شور بخورید، یعنی ۱۰۰ گرم نمک خوردید، و این به این معنی است که بحث نم و شوری هم عملا نمیتواند موضوع جدیای برای عدم مصرف اسنک باشد.

موضوع پنجم، بسته بندی است که ما اسنک را در بسته بندی چند لایه قرار میدهیم، که از خطرات تابش نور آفتاب هم جلوگیری کنیم و نهایتا محصولی که دست مصرف کننده میرسد کاملا سالم باشد و صدمهای به مصرف کننده نرسد.

 به همین دلیل امیدوارم نظراتی که داده میشود کاملا کارشناسی شده باشد و اینکه یکی ۳۰ سال پیش یک نظری داده و ما هنوز‌‌ همان نظر را تکرار کنیم به نظر من صحیح نیست و یک بررسی مجدد باید انجام بدهیم و رسما اعلام کنیم که این محصول خوب است یا نه.

علی اکبر علیان نژادی /خبرنگار شبکه خبری صنایع غذایی ایران

(شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۱) ۰۹:۵۶
اخبار مرتبط
محمد حسین زاده
۱۳۹۲/۰۱/۰۳ Iran
0
0
0

با سلام لطفا" متن ذیل را اصلاح فرمائید. مثل خیارشور که ۱۲% نمک دارد یعنی اگر ۱۰۰ گرم خیار شور بخورید، یعنی ۱۰۰ گرم نمک خوردید، 100 گرم خیار شور طبعا" 12 گرم نمک دارد نه 100 گرم .


پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها