شنبه / ۱۴ بهمن ۱۳۹۱ / ۱۰:۳۷
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۳۷۱۸۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های لبنی

ایستگاه ششم گاوهای شیری مجتمع دامپروری شرکت مغان راه اندازی می شود

مدیر عامل شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: به زودی ایستگاه ششم گاوهای شیری مجتمع دامپروری این شرکت راه اندازی می شود.

ˈصمد مغانیˈ افزود: ظرفیت این ایستگاه دو هزار راس خواهد بود که فاز اول آن با500 راس گاو شیری در زمینی به مساحت 10هزار متربع به روش پرورشی ˈفری استالˈ در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

وی، با اشاره به مزایا و محاسن سیستم پرورشی فری استال، اظهار کرد: در این روش، سطح بهداشت و مدت زمان استراحت و توان شیرتولیدی دام افزایش می یابد.

اواضافه کرد: افزایش میزان تولید شیر و گوشت در مجتمع دامپروری و کمک به تکمیل ظرفیت خالی کارخانه لبنیات این شرکت از اهداف راه اندازی ایستگاه ششم شیری است.

وی، از خرید تعدادی تلیسه نژاد ˈسیمنتالˈ خبر داد و ادامه داد: با اخذ مجوزهای لازم از سازمان دامپزشکی کل کشور برای پرورش دو هزار راس تلیسه نژاد یاد شده در ایستگاه ششم اقدام خواهیم کرد.

مغانی بیان کرد: دام سمینتال، نژادی آرام و کم خوراکی است که هزینه های نگهداری و پرورش پایین آن، این نژاد را به عنوان نژادی اقتصادی معرفی کرده است.

وی، بازارپسندی گوشت، قدرت تطابق این نژاد با شرایط آب و هوایی این منطقه، طول عمر زیاد، تولید شیر و گوشت بالا، مقاوم بودن در برابر بیماری از جمله ˈلنگشˈ و ˈورم پستانˈ و کیفیت بالای شیر (چربی 4.2 درصد) را از دیگر ویژگی ها و مزایای دام نژاد سمینتال برشمرد.

شرکت کشت و صنعت کشت و صنعت و دامپروری مغان در پارس آباد با داشتن اراضی وسیع کشاورزی ، دو هزار و 600 هکتار باغات مدرن میوه ، مجتمع بزرگ دامپروری ، کارخانه های قند ، لبنیات ، فرآوری میوه و چند واحد تولیدی دیگر از شرکت های منحصر به فرد کشور محسوب می شود.

 

ایرنا

(شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۱) ۱۰:۳۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها