سه شنبه / ۱۰ بهمن ۱۳۹۱ / ۱۷:۰۹
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۳۷۱۳۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های لبنی

تنظیم بازار شیر با توزیع نهاده های دامی نرخ مصوب

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با توجه به سهم عمده مصرف شیر در افزایش سلامت جامعه گفت: شیر از جمله اقلامی است که لازم است در سبد مصرف خانوار باشد و رکن اصلی زنجیره سلامت خانوار محسوب می شود.

به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم، یونس عالی پور گفت: جهت تامین شیر با کیفیت روندی تعریف و تدوین شده است که دامداران به ازای عقد تفاهمنامه با کارخانجات داخل استان جهت فروش شیر به آنها نهاده های دامی سویا، جو و ذرت را دریافت نمایند.
وی تصریح کرد: چنانچه دامداران همکاری لازم جهت فروش شیر با کیفیت و ارائه به کارخانجات صنعتی جهت تولید فراورده های لبنی انبوه را داشته باشند جهت تحویل نهاده به آنها از طریق معرفی به شرکت پشتیبانی امور دام استان به قیمت مصوب و مناسب اقدام خواهد شد.
عالی پور تاکید کرد: تولید شیر با کیفیت و ارائه مناسب به قدر کفایت استان از برنامه های اصلی سازمان می باشد و در این مقوله لازم است ارگانهای دیگر نیز همکاری لازم را داشته باشند چون بسترهای آن فراهم است.
ایشان اظهار داشت: سبوس از طریق شرکت پشتیبانی امور دام به صورت مداوم درحال تحویل است و سویا هم اکنون به قیمت مصوب 900 تومان به ازای هرکیلو و جو600 تومان و ذرت 590 تومان موجود و آماده تحویل است و حواله این اقلام به کارخانجات درازای تفاهمنامه با سازمان واخذ ضمانت تحویل می شود و دامداران نیازی به ارائه ضمانت برای دریافت نهاده ندارند و براساس قرارداد با کارخانه و فقط با ارائه شیر، نهاده خود را اخذ می نمایند.
وی خاطر نشان کرد: تاکنون 8 قرارداد تفاهم به پشتیبانی امور دام ارسال و معرفی شده است که این دامداران در قبال تحویل نهاده دامی دولتی شیر را هم با قیمت مصوب به کارخانجات استان تحویل می دهند.
یونس عالی پور متذکر شد: در بسیاری از مواقع نظارت بر کیفیت و موارد بهداشتی اقلام و مواد غذایی به این سازمان نسبت داده می شود در حالیکه متولی نظارت بر کیفیت و رعایت موارد بهداشتی به ویژه مواد غذایی، دستگاههایی نظیر اداره کل بهداشت و استاندارد و در مورد شیر اداره کل دامپزشکی استان می باشند.
دبیر ستاد تنظیم بازار استان قم اجرای راهبردهای جدید را جهت اصلاح شبکه توزیع و تنظیم بازار شیر و حذف واسطه های زائد بین مصرف کننده و تولید کننده شیر را بسیار موثر دانست و گفت: فقط در این صورت است که می توان ثبات قیمت بازار شیر را حفظ نمود و بر قیمت و کیفیت آن نظارت دقیق تر اعمال کرد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم در پایان یادآور شد: برنامه ها و سیاست های جدید جهت بهبود تنظیم بازار کالا و خدمات استان در حال اجراست که می تواند مثل همیشه وضعیت بازار استان را از سایر استانهای مجاور متمایز نماید و این برنامه ها با توجه به مطالعات آمایشی صورت گرفته مختص استان قم بوده و بومی شده است.
(سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۱) ۱۷:۰۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها