شنبه / ۷ بهمن ۱۳۹۱ / ۱۰:۲۰
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۳۷۰۷۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

صدور 40 مجوز استفاده دو منظوره از چاه کشاورزی برای پرورش ماهی قزل آلا

معاون آبزی پروری شیلات گلستان از مهیا بودن صدور 40 مجوز استفاده دو منظوره از چاه کشاورزی برای پرورش ماهی قزل آلا در نیمه اول سال خبر داد.

به گزارش فودنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل شیلات گلستان،"سید اکبر علیمحمدی" در گفتگو با پایگاه خبری شیلات گلستان گفت: با اجرای این طرح می توان 300 تن ماهی قزل آلای رنگین کمان تولید کرد.
به گفته وی، با اجرایی شدن این طرح در استان برای 60 نفر بطور مستقیم و برای 120 نفر بطور غیرمستقیم اشتغالزایی می شود.
علیمحمدی استفاده از استخرهای دو منظوره کشاورزی در امر آبزی پروری را فرصتی مناسب برای افزایش مصرف سرانه آبزیان در روستاها عنوان کرد و افزود: استفاده بهینه از آب کشاورزی و استخرهای دو منظوره باعث افزایش درآمد خانوار روستایی و کمک به اقتصاد خانوار و همچنین تثبیت اشتغال روستاییان می  شود.
معاون آبزی پروری شیلات گلستان افزود: از استخرهای دو منظوره کشاورزی علاوه بر پرورش پرواری آبزیان می توان به عنوان استخر بچه ماهی استفاده نمود تا بدینطریق بچه ماهی مورد نیاز پرورش دهندگان خرد و سایر استخرهای دو منظوره کشاورزی منطقه تامین شود که خود در کاهش هزینه حمل و نقل و تلفات بین راهی نقش بسزایی دارد.
به گفته وی، با توجه به وجود چاه های کشاورزی متعدد در سطح استان گلستان و امضای تفاهم نامه همکاری فی مابین اداره کل شیلات استان با آب منطقه ای گلستان مبنی بر استفاده دو منظوره از آب چاههای کشاورزی در 9 شهرستان استان می توانیم در آینده نزدیک شاهد افزایش هرچه بیشتر تولید ماهی قزل آلا در سطح استان باشیم.
علیمحمدی با بیان اینکه در همین راستا گروهی از کارشناسان شیلات استان از پرورش ماهی قزل آلا بصورت نیمه متراکم با چاه کشاورزی استان مازندران بازدید کردند، خاطرنشان کرد: در این بازدید که روسای ادارات شیلات شهرستانها نیز حضور داشتند، مجری طرح توضیحاتی در زمینه پرورش قزل آلا با سیستم نیمه متراکم ارائه نمود که می تواند الگوی خوبی جهت اجرا در استان باشد.
(شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۱) ۱۰:۲۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها