دوشنبه / ۲ بهمن ۱۳۹۱ / ۱۳:۲۴
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۳۷۰۰۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
نماینده دامغان:

عامل یک سوم سرطان‌ها سموم و کودهای شیمیایی است

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با اعلام اینکه عامل یک سوم سرطان‌ها مربوط به باقیمانده سموم و کودهای شیمیایی در محصولات کشاورزی است، گفت: بخش کشاورزی کشور باید به سمت تولید محصولات ارگانیک گام بردارد

 عبدالرحمان رستمیان با اشاره به وضعیت نامطلوب و غیراستاندارد تولید سیفی‌جات در کشور، تصریح کرد: متأسفانه به‌علت ضعف نظارت در تولیدات کشاورزی، این محصولات به دلیل آن‌که حاوی باقیمانده سموم و کودهای شیمیایی هستند خطرات بسیاری را برای سلامت مردم به‌دنبال دارند.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: محصولات کشاورزی برای تداوم زندگی و حیات و نشاط، کشت و تولید می‌شود اما محصولاتی که باید عامل سلامتی مردم باشد به دلیل وجود بیش از حد مجاز باقیمانده سموم، کودهای شیمیایی و فلزات سنگین مردم را به سرطان و سایر بیماری‌ها مبتلا می‌کند.

وی با بیان اینکه متولی نظارت بر تولید محصولات کشاورزی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی و وزارت جهاد کشاورزی است، گفت:‌ بخش مهمی از این مسئولیت‌ها بر عهده این وزارتخانه‌ها است اما متاسفانه تاکنون اقدام اساسی برای جلوگیری از توزیع ومصرف محصولات کشاورزی ناسالم انجام نشده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با اعلام اینکه بخش کشاورزی کشور باید به سمت تولید محصولات ارگانیک گام بردارد، افزود: ضعف در تولید محصولات ارگانیک و تولید محصولات دارای سموم زائد، صادرات میوه به خارج از کشور را دچار مشکل کرده است.

وی با بیان اینکه در برنامه پنجم توسعه بر تولید ارگانیک محصولات کشاورزی تأکید شده است، گفت: بر اساس برنامه پنجم توسعه، ۲۵ درصد محصولات کشاورزی کشور به روش سالم و ارگانیک تولید می‌شود.

رستمیان ادامه داد: یک سم همان‌طور که می‌تواند آفت‌ها را در محصولات کشاورزی از بین ببرد، همان‌طور می‌تواند برای سلامت انسان ایجاد خطر کند، از این‌رو باید کنترل دقیقی برای کاهش میزان سموم در محصولات کشاورزی انجام شود.

وی با بیان اینکه تولید محصولات کشاورزی حاوی سموم زمینه بروز سرطان در جامعه را تشدید می‌کند، یادآور شد: حمایت‌های وزارت بهداشت، درمان و‌آموزش‌پزشکی از بیماران سرطانی هنوز به حد مطلوب نرسیده است، از این‌رو برای کاهش مشکلات بیماران، تمام هزینه‌ها باید تحت پوشش بیمه قرار گیرند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با اعلام اینکه سلامت جامعه در گرو مصرف محصولات سالم و ارگانیک است، گفت: آمار رسمی وزارت بهداشت، درمان وآموزش‌پزشکی بیانگر این است که یک سوم عامل سرطان‌ها مربوط به باقیمانده سموم و کودهای شیمیایی در محصولات کشاورزی بوده و این یک هشدار برای دولت و مسئولان است

 

 

 

ایسنا

(دوشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۱) ۱۳:۲۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها