شنبه / ۳۰ دی ۱۳۹۱ / ۰۹:۱۶
سرویس : تغذیه و سلامتی
کد خبر : ۳۶۹۴۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس تغذیه و سلامتی

مصرف غذای گوشتی در شب باعث بیدار شدن‌های مکرر در خواب می‌شود

بی‌خوابی یکی از بیشترین شکایات افراد است که صدمات زیادی دارد و صرف غذای گوشتی در شب باعث بیدار شدن‌های مکرر در خواب می‌شود.

دکتر سید سعید صدر روانپزشک بابیان این مطلب اظهار داشت: ناتوانی در به خواب رفتن یا ناتوانی در خواب ماندن در مدت طولانی یا خواب عمیق را کم‌خوابی می‌گویند. کم‌خوابی درواقع خود بیماری به حساب نمی‌آید، بلکه جزو علائم بیماری محسوب می‌شود.
وی افزود: کم‌خوابی معمولا ناشی از اضطراب و تنش هیجانی است از دیگر علل کم‌خوابی، می‌توان احساس نداشتن امنیت، ترس از تنهایی و افسردگی را نام برد.
این روانپزشک تصریح کرد: بی‌خوابی ممکن است در ابتدای به خواب رفتن باشد که به علت مشکلات و اشتغال ذهن یا به صورت خواب منقطع باشد یعنی فرد نتواند بخوابد و در حین خواب بیدار شود یا این‌که صبح آن موقعی که دلش نمی‌خواهد، بیدار شود.
وی توصیه کرد: اگر افراد دچار بی‌خوابی بعد از نیمه‌‌شب هستند، حتما رختخواب را ترک کرده و فاصله زمان شام‌خوردن با خواب را زیاد کنند و از صرف غذای گوشتی در شب که باعث بیدار شدن‌های مکرر در خواب می‌شود، پرهیز کنند.
عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطرشنان کرد: هر فردی که بی‌خواب باشد، هنگام روز تمرکز نداشته و برخوردش متفاوت می‌شود، چون مغز نتوانسته استراحت کند در واقع مغز باید ساعتی از شبانه‌روز را استراحت کند. ساعت بیولوژیک هر فرد در‌یک زمان شروع و در یک زمان خاموش می‌شود و یک ریتم منظمی دارد.
دکتر صدر یادآور شد: همچنین خواب کلید سلامت روانی است و داشتن یک خواب سالم باعث نشاط می‌شود.

 

وب دا

(شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۱) ۰۹:۱۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها