چهارشنبه / ۶ دی ۱۳۹۱ / ۱۳:۰۹
سرویس : فراورده های روغنی
کد خبر : ۳۶۵۲۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فراورده های روغنی

افزایش واردات روغن‌های گیاهی ایران در 3 ماهه چهارم سال 2012

پایگاه تحقیقاتی «اُیل ورلد» در جدیدترین گزارش خود از افزایش واردات روغن‌های گیاهی ایران در سه ماهه چهارم سال 2012 به علت کاهش تولید داخلی خبر داد.

پایگاه تحقیقاتی «اُیل ورلد» پیش‌بینی کرد واردات روغن‌های گیاهی ایران در 3 ماهه چهارم سال 2012 به علت کاهش تولید داخلی افزایش یابد.

بر اساس این تحقیقات پیش‌بینی‌ می‌شود، واردات روغن دانه سویا در 3 ماه پایانی سال 2012 از 42 هزار تن مدت مشابه سال گذشته به 160 تا 170 هزار تن برسد و آرژانتین صادرکننده اصلی این ماده غذایی به ایران در این 3 ماه خواهد بود.

پایگاه تحقیقاتی «اُیل ورلد» در گزارشی در جولای اعلام کرده بود: واردات روغن‌های گیاهی و کنجاله‌ سویا در ایران از ماه ژوئن افزایش یافته است.

این گزارش در ادامه آورده است که واردات روغن سویا و روغن دانه آفتابگردان روی هم به بالاترین میزان در 5 سال گذشته خواهد رسید.

بر اساس این گزارش، ایران به شدت بر واردات روغن‌های گیاهی در 3 ماهه پایانی سال جاری افزوده است. این افزایش تا حدی به علت کاهش بسیار در واردات سویا در این کشور است که به نصف کاهش یافته است.

بر اساس این گزارش، واردات روغن دانه آفتابگردان ایران به 50 تا 60 هزار تن خواهد رسید که در مقایسه با 42 هزار تن در سال گذشته نشان‌دهنده افزایش واردات این ماده غذایی است.

اوکراین به عنوان تامین‌کننده اصلی این ماده غذایی برای ایران عنوان شده است.

بر اساس پیش‌بینی این پایگاه انتظار می‌رود، مجموع واردات روغن سویا ایران در سال 2012 از 429 هزار تن سال گذشته به 529 هزار تن و واردات روغن دانه آفتابگردان به بیش از 2 برابر افزایش یابد.

واردات روغن دانه آفتابگردان از 142 هزار تن در سال 2011 به 314 هزار تن خواهد رسید.

 

 

فارس

(چهارشنبه ۶ دی ۱۳۹۱) ۱۳:۰۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها