یکشنبه / ۱۹ آذر ۱۳۹۱ / ۰۸:۲۴
سرویس : فراورده های روغنی
کد خبر : ۳۶۱۱۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فراورده های روغنی

افزایش 36 درصدی تولید دانه روغنی سویا مازندران

مدیر زراعت جهادکشاورزی مازندران از افزایش 36 درصدی تولید دانه روغنی سویا در هشت ماهه نخست امسال خبر داد.

حسن عنایتی در گفتگویی از برداشت بیش از 30 هزار و 300 تن دانه روغنی سویا از 10 هزار و 748 هکتار از اراضی زراعی مازندران خبر داد.

وی افزود: این کشت در قالب بهاره و تابستانه بوده که میزان دانه تولیدی آن در سالجاری نسبت به سال قبل 22 هزار تن بیش از 36 درصد افزایش داشته است.

عنایتی گفت: این میزان تولید، توسط شرکت توسعه دانه های روغنی سازمان تعاونی روستایی استان و بخش خصوصی به صورت توافقی به ازا هر کیلوگرم میانگین 10 هزار ریال خریداری و به کارخانجات روغن کشی ارسال شده است.

سیر صعودی صادرات محصولات کشاورزی مازندران

سرپرست معاونت برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی مازندران در هشت ماهه سالجاری صادرات محصولات کشاورزی مازندران به خارج از کشور در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزنی بیش از 50 درصد از لحاظ ارزش 42 درصد سیر صعودی داشته است.

سید محمد جعفری گفت: در هشت ماهه سالجاری مقدار 68 هزار و 261 تن انواع محصولات کشاورزی به ارزش 98 میلیون  دلار از گمرکات مازندران به خارج از کشور صادر شده است.

وی مرکبات، کیوی، گل و گیاه، تره بار و سبزیجات، پیاز و سیب زمینی، سیب درختی و فرآورده های لبنی را از محصولات کشاورزی عنوان داشت که در مدت زمان فوق از استان به خارج از کشور صادر شد.

اجرای عملیات ردیابی و مبارزه با آفت مگس میوه مدیترانه ای در جویبار    
    
سلیمان حاتم نژاد، سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی جویبار گفت: در راستای اجرای عملیات ردیابی و مبارزه با آفت مگس میوه مدیترانه ای از سوی این مدیریت در سالجاری با سه اکیپ فنی با  همکاری شرکتهای فنی و مشاوره ای و کلینیک گیاه پزشکی به عنوان اکیپ های بخش خصوصی، عملیات ردیابی در سطح هزار و 160 هکتار از باغات این شهرستان صورت گرفت و تعداد 174 تله سراتراپ و فرمونی نصب شد.

بهره برداری یک واحد سورتینگ میوه و مرکبات در نکا
    
یک واحد سورتینگ درجه بندی و بسته بندی میوه و مرکبات به ظرفیت 14 هزار و 500 تن در شهرستان نکا به بهره برداری رسید.

حسن سلیمی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نکا گفت: از محل اعتبارات کارگروه توسعه بخش کشاورزی شهرستان نکا، یک واحد سورتینگ درجه بندی و بسته بندی میوه و مرکبات به ظرفیت 14 هزار و 500 تن با بیش از هزار و 800 میلیون ریال اعتبار مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه با بهره برداری از این طرح برای 19 نفر ایجاد اشتغال شده است، افزود : در حال حاضر تعداد 11 واحد سورتینگ و بسته بندی مرکبات به ظرفیت بیش از 117 هزار و 500 تن در این شهرستان فعال هستند.

کارگاه آموزشی آشنایی و مصرف کودهای نانو در بابل     
    
مدیر جهاد کشاورزی بابل از افزایش حداقل 20 درصدی تولید محصول و کاهش ضایعات با استفاده از کودهای نانو در مزارع و باغات خبر داد.

مسعود غلامی در کارگاه آموزشی آشنایی ومصرف کودهای نانو در مزارع و باغات اظهار داشت: فناوری نانو یکی ازپویاترین وپیشرفته ترین علوم موجود بوده که سبب افزایش حاصلخیزی خاک و عملکرد کیفی و کمی محصول می‌شود.

وی افزود: کودهای نانو ترکیبی از مواد معدنی مورد نیاز گیاه از جمله، مس، روی، منگنز، بویژه آهن در آن فرموله شده و خاصیت نانویی موجود در این کود، پدیده فتوسنتز گیاه را تا 12 برابر افزایش داده و از این طریق محصولی با حداقل 20 درصد افزایش، تولید و باعث کاهش میزان ضایعات می شود.

 

مهر

(یکشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۱) ۰۸:۲۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها