شنبه / ۱۸ آذر ۱۳۹۱ / ۰۸:۵۶
سرویس : تغذیه و سلامتی
کد خبر : ۳۶۰۷۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس تغذیه و سلامتی

کاهش حساسیت به لاکتوز با مصرف محصولات پروبیوتیک

افرادی که به لاکتوز شیر حساسیت داشته و دچار نفخ می شوند، بهتر است محصولات پروبیوتیک را جایگزین نمایند.

کارشناس مواد غذایی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج  در گفت و گو با خبرنگار وب دا، افزود: کاهش خطر ابتلا به پوکی استخوان، جلوگیری از برفک دهان، درمان سنگ های کلیه، جلوگیری از ابتلا به یبوست در سالمندان، جذب ویتامین ها، به ویژه ویتامین های گروه B، هضم لاکتوز در روده و درمان بیماری های گوارشی، از جمله خواص برجسته محصولات پروبیوتیک هستند.

مهندس فاطمه سیاوشیانی پور ادامه داد: خواص ضد سرطانی، تنظیم و تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش کلسترول خون، در ردیف مزایای دیگر  ماست و شیرهای پروبیوتیک قرار می گیرد که با مصرف ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلی لیتر در طول روز موثر خواهد بود.

وی با بیان اینکه استقرار باکتری های پروبیوتیک در روده جذب کلسیم را افزایش می دهد، اظهار کرد: محصولات پروبیوتیک با جلوگیری از رشد باکتری های عفونت زا در بدن، میزان ابتلا به عوارض ناشی از بیماری های عفونی مانند اسهال را کاهش می دهند.

مبتلایان به بیماری های خاص با نظر پزشک محصولات پروبیوتیک را مصرف نمایند

وی ضمن تاکید بر ممنوعیت مصرف محصولات پروبیوتیک  برای نوزادان زیر 6 ماه، اضافه کرد: مبتلایان به بیماری  HIVپیشرفته و سایر بیماری های خاص، لازم است تنها با نظر پزشک از این محصولات در استفاده نمایند.

این کارشناس مواد غذایی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، خاطرنشان کرد: میکروارگانیسم های پروبیوتیک در اثر حرارت از بین رفته و دیگر خواص ذکرشده را برای بدن نخواهند داشت.

بر پایه این خبر، ماست های پروبیوتیک تنها به دلیل وجود باکتری پروبیوتیک که حاوی ارزش های تغذیه ای هستند با ماست های معمولی تفاوت داشته و خواص شیمیایی آن ها یکسان است.

(شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۱) ۰۸:۵۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها