چهارشنبه / ۸ آذر ۱۳۹۱ / ۱۳:۲۴
سرویس : خدمات بازرگانی و حمل و نقل
کد خبر : ۳۵۸۹۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خدمات بازرگانی و حمل و نقل
نایب رییس اتاق ایران

فاصله زمانی ثبت سفارش تا دریافت ارز مشخص نیست

نایب رییس اتاق ایران درباره فاصله زمانی ثبت سفارش کالا در مرکز مباله ارزی تا زمانی که واردکنندگان ارز خود را دریافت می‌کنند، گفت: این موضوع در قالب شورای گفت‌وگو از سوی بخش خصوصی با دولت مطرح شده و نماینده بانک مرکزی اطلاعاتی را در این باره ارائه کرده‌ است؛ هر چند که این اطلاعات از شفافیت لازم برای تجزیه و تحلیل جامع برخوردار نیست.

پدرام سلطانی  با تاکید بر این‌که دو رویکرد متضاد درباره نحوه تخصیص ارز صادراتی به واردات در دولت دنبال می‌شود، خاطرنشان کرد: طرف بخش خصوصی در رابطه با صادرات و واردات وزارت صنعت، معدن و تجارت است و نباید وزارتخانه دیگری از شیوه‌ای دیگر وارد عمل شود.

وی ادامه داد: نظر بخش خصوصی این است که توافق شش بندی اجرا شود. بخش نامه سازمان امور مالیاتی مغایر با ماده 104 قانون برنامه پنجم است و مذاکره با مراجع مختلف دولتی و حکومتی مبنی بر این است که این بخشنامه بر مدار قانون و منطق اقتصادی باشد.

سلطانی با تاکید بر این‌که بخش نامه‌هایی که این اواخر صادر شده است همه با تعجیل و بدون نظر کارشناسی متولی قانونی بوده است تصریح کرد: در بخش نامه ممنوعیت صادرات 52 قلم کالا و همچنین ممنوعیت واردات 77 قلم کالا و بخش نامه مالیاتی و همین طور بخشنامه ممنوعیت واردات کالا با ارز آزاد ابهاماتی داشت که اعلام شد باید اصلاحاتی در آن انجام شود.

 

ایسنا

(چهارشنبه ۸ آذر ۱۳۹۱) ۱۳:۲۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها