چهارشنبه / ۸ آذر ۱۳۹۱ / ۱۳:۲۲
سرویس : خدمات بازرگانی و حمل و نقل
کد خبر : ۳۵۸۸۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خدمات بازرگانی و حمل و نقل

تامین ارز 8704 فقره ثبت‌سفارش با نرخ مبادله‌ای/ عرضه‌کنندگان جدید ارز می‌آیند

سخنگوی مرکز مبادلات ارزی با بیان اینکه تاکنون برای 8 هزار و 704 فقره ثبت‌سفارش با نرخ‌مبادله‌ای تامین ارز شده است، گفت: قرار است تمامی شرکت‌های مشمول ماده 27 قانون بودجه سال 91 کل کشور، عرضه‌کنندگان جدید ارز در مرکز مبادلات ارزی باشند.

صمد کریمی گفت: تا پایان وقت اداری روز گذشته هفتم آذرماه، تعداد ثبت‌سفارشات تائید شده توسط بانک مرکزی به 8 هزار و 704 فقره رسید که در مرکز مبادلات ارزی تامین ارز شدند.

سخنگوی مرکز مبادلات ارزی افزود: در حال حاضر، اولویت‌های 3 تا 7 در حال دریافت ارز از مرکز مبادلات ارزی هستند و در مورد اولویت 8 نیز، کالاها از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت به بانک مرکزی ارسال شده و کار کارشناسی نیز بر روی آن در بانک مرکزی در حال انجام است. بر این اساس، منتظریم بانک مرکزی بخشنامه لازم را به بانکهای عامل ابلاغ کند تا این اولویت نیز از ارز مرکز مبادلات ارزی برخوردار شوند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر، برخی از شرکت‌های مشمول ماده 27 قانون بودجه سال 91 کل کشور، همچون شرکت نفت و نیز صندوق توسعه ملی، عرضه‌کنندگان ارز در مرکز مبادلات ارزی هستند، اما بر اساس تصمیمات جدید بانک مرکزی، قرار بر این است که تمامی شرکت‌های مشمول ماده 27 قانون بودجه سال 91 کل کشور و کلیه سازمان‌ها و صادرکنندگان نیز ارز خود را به سیستم بانکی تحویل دهند تا در این مرکز عرضه شود.

کریمی گفت: فرم‌های مخصوصی به این منظور طراحی شده است و به زودی در بانکهای عامل، کار عملیاتی آغاز خواهد شد.

 در ماده 27 قانون بودجه 91 کل کشور آمده است: کلیه وزارتخانه ها و شرکتهای دولتی که شمول قانون به آنها مستلزم ذکر نام و تصریح نام است از جمله شرکتهای تابع وزارت نفت و صندوق توسعه ملی موظفند هر نوع تبدیل ارز خود به ریال را از طریق و با هماهنگی بانک نمرمکزی جمهوری اسلامی ایران انجام دهند.

 

مهر

(چهارشنبه ۸ آذر ۱۳۹۱) ۱۳:۲۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها