سه شنبه / ۷ آذر ۱۳۹۱ / ۰۹:۰۸
سرویس : خدمات بازرگانی و حمل و نقل
کد خبر : ۳۵۸۳۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خدمات بازرگانی و حمل و نقل

توقف ترخیص کالا‌های وارداتی با ارز آزاد غیرقانونی است

عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران و ایران گفت:هیچ کس حق ندارد جلوی واردات با ثبت سفارش‌های قبلی را بگیرد چون ثبت سفارش این کالاها قبل از ایجاد مرکز مبادلات انجام شده است.

اسدالله عسگراولادی در واکنش به این سؤال که ممنوعیت واردات با ارز صرافی آیا می‌تواند به صادر‌کننده‌ها فشار بیاورد تا ارزشان را در اتاق مبادلات ارزی عرضه کنند اظهار داشت: صادرکننده ارز قابل ارائه ندارد و اگر صادر‌کنندگان را اعدام هم بکنند نمی‌‌توانند به اتاق مبادلات ارزی بیایند.

وی افزود: ما نمی‌توانیم راه‌های انتقال ارز به کشور را نشانشان دهیم اگر نشان دهیم دشمنانمان جلوی آن را می‌گیرند.

عسگراولادی گفت: اگر دولت بخواهد برای صادر‌کنندگان سخت‌گیری کند باید کرکره‌ صادرات را پایین بکشیم.

وی افزود: از 40 میلیارد دلار صادراتی که دولت اعلام می‌کند 8 میلیارد دلار اضافه قیمت‌گذاری است که باید اصلاح شود، 4 میلیارد دلار خدمات فنی مهندسی است، صادرات پتروشیمی و میعانات گازی هم ارز دولتی است لذا تنها ارزی که توسط صادر‌کنندگان انجام می‌شود بین 7 تا 8 میلیارد دلار است.

عسگر‌اولادی گفت: ما تسلیم دولت می‌شویم اما شرط‌هایی هم داریم که باید آنها بپذیرند و از صادرات غیرنفتی حمایت کنند.

وی افزود: اینکه امروز گمرک ترخیص کالاهایی را که با ارز صرافی وارد شده است را انجام نمی‌دهد غیرقانونی است چرا که کالاهایی که امروز وارد کشور می‌شوند ثبت سفارش آنها قبل از ایجاد مرکز مبادلات صورت گرفته است، هیچ کس حق ندارد واردات آنها را ممنوع کند من صبح با آقای نادری معاون گمرک هم صحبت کردم و به آنها اعلام کردم که باید طی امروز و فردا این مشکل حل شود.

 بر اساس این گزارش در بخشنامه اخیر ابلاغ شده به گمرک اشاره‌ای به واردات کالا با ارز آزاد نشده است و به همین دلیل گمرک از ترخیص این کالاها جلوگیری می‌کند.

 

فارس

(سه شنبه ۷ آذر ۱۳۹۱) ۰۹:۰۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها