دوشنبه / ۶ آذر ۱۳۹۱ / ۱۳:۳۳
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۳۵۸۲۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
مدیر عامل صندوق توسعه صادرات زعفران

لزوم ایجاد تحول در چرخه تولید تا صادرات زعفران

مدیر عامل صندوق توسعه صادرات زعفران ایران گفت: زعفران در سبد تولیدات کشاورزی می‌تواند اولویت نخست برای توسعه اقتصادی باشد.

علی شریعتی مقدم در بازدید خبرنگاران از شرکت نوین زعفران اظهار کرد: برای حفظ سهم 96 درصدی زعفران ایران در بازار دنیا باید جهش و تحولی در چرخه تولید تا صادرات این محصول ایجاد شود.

وی اظهار کرد: با افزایش و جهش در صادرات این محصول می‌توان ارزش افزوده و حجم صادرات کشور را ارتقاء داد و در ایجاد اشتغال و جلوگیری از مهاجرت جمعیت مناطق مرزی و خشک استان نیز موثر بود.

شریعتی مقدم ادامه داد: آنچه تاکنون از سوی جهاد کشاورزی و تشکل‌های مرتبط با بسته بندی، خشک کردن، فرآوری و یا مباحث تحقیقاتی در این حوزه انجام شده برای حفظ و ارتقای جایگاه زعفران در عرصه جهانی کافی نیست.

وی با بیان اینکه زعفران یک محصول فوق استراتژیک محسوب می‌شود، تصریح کرد: همه بخش‌ها باید به صورت هماهنگ برروی این محصول به عنوان یک کالای فوق استراتژیک همکاری و تعامل داشته باشند و زمینه بهبود وضعیت این محصول از تولید، کیفیت، بسته بندی تا بازاریابی و صادرات آن را فراهم کنند.

وی گفت: اقدام شورای ملی زعفران در اجرای طرح ارتقای کیفیت و شناسه زعفران نیز در همین راستا است که انتظار می‌رود از سوی مسوولان مورد حمایت جدی قرار بگیرد.

وی درباره جوایز صادراتی اظهار کرد: متاسفانه هنوز جوایز صادراتی سالهای 89 و 90 پرداخت نشده است.

شریعتی مقدم با بیان اینکه حضور زعفران با برند ایرانی می تواند نقش موثری در توسعه اقتصادی داشته باشد، اظهار کرد: امروز با وجود رقبایی مانند افغانستان، مراکش، چین و مانند آن باید به گونه ای عمل کنیم که بتوانیم سهم 96 درصدی کنونی خود را در بازار جهانی زعفران حفظ کرده و ارتقا دهیم.

 

ایسنا

(دوشنبه ۶ آذر ۱۳۹۱) ۱۳:۳۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها