یکشنبه / ۲۸ آبان ۱۳۹۱ / ۱۳:۳۶
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۳۵۶۹۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

خوشه صنعتی زعفران خراسان‌رضوی تشکل نمونه صنعتی شد

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان‌رضوی گفت: خوشه صنعتی صادراتی زعفران خراسان برای دومین سال متوالی به ‌عنوان تشکل نمونه صادراتی خراسان‌رضوی انتخاب شد.

 به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان‌رضوی ، مسعود مهدی‌زاده در جمع خبرنگاران در مشهد اظهار کرد: خوشه زعفران نخستین تشکل از بین سایر تشکل‌های فعال در صنعت و تجارت زعفران است که برای دومین ‌بار به‌ عنوان تشکل نمونه صادراتی در بین تمام تشکل‌های فعال در استان خراسان‌رضوی انتخاب شد.


وی بیان کرد: این توفیق و تحقق صد درصدی مصوبه هیئت محترم دولت در سفرهای استانی، ناشی از حمایت مالی شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان‌رضوی از فرایند توسعه خوشه زعفران و تلاش‌های ذی‌نفعان و شرکت‌های صادراتی این خوشه صنعتی صادراتی بوده است.


مهدی‌زاده یادآور شد: در حال حاضر بزرگ‌ترین مجتمع فرآوری و بسته‌بندی زعفران با مشارکت 18 برند در شهرک صنعتی توس در حال احداث است که با بهره‌برداری از این مجموعه عظیم، شاهد نوآوری در فرآوری، بسته‌بندی و همچنین تولید محصولات جدید برپایه زعفران خواهیم بود.


وی درباره فعالیت‌های توسعه‌ای این خوشه در حوزه بین‌الملل به حضور در چند نمایشگاه بین‌المللی به‌صورت غرفه مشترک و یا اعزام هیئت تجاری، صادرات قریب به 10 میلیون دلار زعفران در طی فرایند توسعه توسط خوشه و اجرای بیش از 10 برنامه بازاریابی در کشورهای مالزی، ونزوئلا، کره جنوبی، سنگاپور، ماکائو، چین، آلمان، هنگ‌کنگ، ژاپن و کشورهای حاشیه خلیج فارس اشاره کرد./

(یکشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۱) ۱۳:۳۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها