شنبه / ۲۷ آبان ۱۳۹۱ / ۰۹:۵۹
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۳۵۶۴۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
عضو شورای ملی زعفران کشور:

افزایش قیمت زعفران با اجرای طرح ارتقای کیفیت

در قالب طرح ارتقای کیفیت زعفران کشاورزان قیمت واقعی محصولشان را دریافت می‌کنند و با اجرای این طرح قیمت زعفران 200 تا 300 هزار تومان بالاتر از تولید در شرایط سنتی است.

علی حسینی - عضو شورای ملی زعفران با اشاره به اجرای طرح ارتقای کیفیت زعفران در شهرستان خلیل‌آباد اظهار کرد: محصولی که در این سایت فرآوری می‌شود به دلیل اینکه آلودگی میکروبی نداشته و از بالاترین قدرت رنگ‌دهی برخوردار است، به عنوان یک محصول درجه یک شناخته می‌شود.

حسینی ارتقای کیفیت زعفران ایران و کسب ارزش افزوده و ارزش واقعی محصول به تولیدکنندگان را از اهداف مهم اجرای این طرح دانست و افزود: در طرح ارتقای کیفیت زعفران کشاورزان قیمت واقعی محصولشان را دریافت خواهند کرد و محصولی که در قالب این طرح تولید می‌شود 200 تا 300 هزار تومان بالاتر از تولید در شرایط سنتی قیمت ارزش دارد.

وی با اعلام اینکه با اجرای این طرح از هر 85 تا 100 کیلوگرم گل زعفران یک کیلوگرم کلاله خالص زعفران به دست می‌آید بیان کرد: در این طرح می‌توان از هر یک کیلوگرم گل زعفران 15 تا 17 گرم کلاله خالص به دست آورد.

عضو شورای ملی زعفران کشور با اشاره به اینکه امروز دنیا از ما یک محصول سالم و با کیفیت بالای می‌خواهد، افزود: شورای ملی زعفران در سایت‌هایی که به عنوان الگو احداث می‌کنند، به دنبال افزایش کیفیت است تا خریداران خارجی که اتکایشان به زعفران ایران است این اعتماد را از دست نداده و ایران در همان قله افتخار باقی بماند.

حسینی دوره تناوب کشت محصول زعفران در شهرستان خلیل‌آباد را سه تا هفت سال دانست و اظهارکرد: طرح ارتقای کیفیت زعفران در استان خراسان رضوی هم اکنون در چهار شهرستان کاشمر، خلیل‌آباد، بردسکن و باخرز در حال انجام است.

نایب رییس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان زعفران خراسان جنوبی اظهار کرد: استحصال کلاله خالص محصول زعفران به روش سنتی بین 9 تا 13 گرم است که در این طرح به 15 تا 17 گرم در هر کیلو افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: برای هر کیلوگرم کلاله خالص که از گل زعفران استحصال می‌شود 85 تا 100 کیلوگرم گل زعفران نیاز است که هر نفر در روز پنج کیلوگرم گل را می‌توانند جمع‌آوری کنند لذا تولید زعفران اشتغال‌زایی زیادی دارد.

 

ایسنا

(شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۱) ۰۹:۵۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها