چهارشنبه / ۲۴ آبان ۱۳۹۱ / ۱۶:۱۰
سرویس : ماشین آلات صنایع غذایی
کد خبر : ۳۵۶۳۲
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس ماشین آلات صنایع غذایی
محمود صندوقچیان در انتقاد به عملکرد مسئولان اجرایی گفت:

تبدیل سال حمایت به سال عدم حمایت از تولید و سرمایه ملی از اردیبهشت تا مرداد ، یعنی 1 روز در میان 1 بخشنامه ارزی ...!!!

به گزارش فودنا ، محمود صندوقچیان در مورد شعار امسال گفت: تنها موردی که می توان درباره شعار امسال گفت اینکه سخن مقام معظم رهبری را قبول داریم ولی مسئولان ذیربط، مقامات و مسئولان این فرمایشات را نادیده گرفتند و با توجه به قوانینی که به صورت روزانه وضع می کنند. در عمل یک مورد را محقق کردند و آنهم عبارت " عدم حمایت از تولید و سرمایه ملی " است.

مدیر فروش بازرگانی صندوقچیان در گفتگو با شبکه خبری صنایع غذایی ایران ادامه داد: اخیرا" هم که تغییرات ارز از روز به روز تبدیل به ساعت و لحظه شده است. طبق آماری که داده شده است از اردیبهشت تا انتهای مرداد ماه بانک مرکزی 58 بخشنامه ارزی صادر کرده است. یعنی میانگین بخشنامه ها بصورت یک روز در میان، یک بخشنامه صادر شده است.با این وضع نه تولید کننده ، نه وارد کننده و نه مصرف کننده می تواند فعالیت کند و نه طرف های خارجی.
 
این فعال بازرگانی در عرصه صنعت غذای کشور به خبرنگار فودنا گفت: آنها نمی دانند چکار کنند یک روز رتبه بندی می کنند برای گرفتن ارز مرجع؛ یک روز، بعد از گشایش اعتبار بانک اعلام میکنند که نمی توانند ارز مربوطه را تامین کنند و آن وقت باید برای فعالیت تجاری، بروی و از بازار آزاد ارز تهیه کنیم، مبلغ ، مبلغ بسیار بالایی است که کمر تولید کننده را می شکند و نمی تواند در این بازار قد علم کند
فرمایشات رهبر را اگر مسئولان ذیربط می توانستند زیر ساخت سازی کنند، خیلی عالی می شد.
 
سرزمین ما همه ی امکانات را دارد ولی چیزی که مردم می خواهد این است که قوانین بصورت صحیح انجام شود نه بصورت سلیقه ای و تفسیر به رای.
این درست نیست که هر لحظه هر بانکی و هر سازمانی برای خودش و امپراطوری خودش تصمیم گیری کند و قوانین را به نفع خودش وضع کند. آنها متاسفانه نمی گویند این قوانین به نفع مردم و صنعت هست یا نه؟!
 
ایشان افزودند: مثلا قوانینی که در گمرکات هست افرادی هستند که تخصص و قوانین لازمه و کارا را در گمرکات ندارند و فقط و فقط معطلی در گمرک ایجاد می کنند. معطلی که در گمرکات فرودگاه هست آزار دهنده است و دوستان ما که از کشورهای خارج می آیند و به همراه خود کاتالوگی در چمدان دارند، متاسفانه برای کاتالوگ هم باید گمرکی بدهند.
نمیدانم در کدام قسمت از قانون آمده است که کاتالوگ داخل چمدان که جنبه ی مالی ندارد و جهت بازاریابی است برای آن هم عوارض گمرکی اخذ شود؟
 
حالا به صنعت برای ترخیص کالا: مقدار زمان انتظار در گمرکات بسیار بالاست و این به ضرر تولید کننده است علاوه بر این در نحوه ی پرداخت که دارد بصورت dabble payment  می باشد مشکلاتی هست، اگر هم بخواهند صنعت، با اینگونه تاخیرها در گمرک همراه باشد مطمئن باشید خط تولیدهای صنعتی بصورت کامل تعطیل می شود.
بانک :بانک ها هم برای قانون های خودشان 125% ضمانت جهت واردات کالا می خواهند که رقم سنگینی است که این موضوع را باید جدی گرفت که کمر تولید کننده را خواهد شکست.
 

ولی با تمام این مشکلات حرف آخر من این است که صنعت شیرینی و شکلات پیشرفت فوق العاده ای طی چند سال گذشته داشته است ولی باید در حد نام ایران بهتر باشد در ضمن این صنعت می تواند رقابت خوبی را در عرصه بین الملل داشته باشد.

بازرگانی صندوقچیان

درباره ی بازرگانی صندوقچیان:

خدمات پس از فروش دستگاه های قالبگیری، بسته بندی شکلات به همراه انواع لفاف های بسته بندی، انواع قالب شکلات و خطوط بیسکوئیت و ویفر.

دستاورد جدید صندوقچیان : در نمایشگاه یازدهم شیرینی و شکلات مجموعه صندوقچیان با دستگاه جدید بسته بندی از شرکت ماکریو ترکیه که از نظر کیفیت بسیار نزدیک به شرکتت های مطرح اروپایی است حضور فعال داشت.

لازم بذکر است شرکت ماکریو ترکیه سازنده و تولید کننده دستگاه های بسته بندی و خطوط اتوماسیون هستند.

مجموعه بازرگانی صندوقچیان طبق سال های گذشته با ورود شرکت ایمپلاست سازنده قالبهای شکلات، توانست قالبهایی با کیفیت بالا را به بازار شیرینی و شکلات ارائه دهد.


(چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۱) ۱۶:۱۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها