سه شنبه / ۲۵ مهر ۱۳۹۱ / ۲۲:۱۹
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۳۴۸۹۶
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس فرآورده های لبنی
در همایش ملی روز جهانی غذا :

اعطای نشان ایمنی و سلامت به محصول بستنی پروبیوتیک از شرکت پگاه کرمان

به گزارش فودنا، بستنی پروبیوتیک از تولیدات شرکت پگاه کرمان حایز کسب نشان ایمنی و سلامت از سازمان غذا و دارو در روز جهانی غذا گردید.

فرآورده‌های پروبیوتیکی، حاوی باکتری‌های مفیدی هستند که پس از مصرف، در ناحیه روده ساکن می‌شوند و اثرات مفیدی در سلامتی انسان برجای می‌گذارند.اصطلاح پروبیوتیک که ریشه لاتین دارد، به معنی «برای زندگی» است و سازمان جهانی بهداشت، این اصطلاح را به «ارگانیسم‌های زنده ای » اطلاق می‌کند که در صورت مصرف به میزان لازم، اثرات «سلامت‌زایی» موثری برای میزبان خود دارند. این سه اصطلاح را دریابید: ارگانیسم، زنده و سلامت زایی. پروبیوتیک، به‌عنوان صفت مواد غذایی حاوی این باکتری‌ها هم به‌کار می‌رود.

درواقع، پروبیوتیک‌ها به دو صورت مصرف می‌شوند: به صورت مکمل‌های غذایی به شکل پودر، شربت و یا قرص مواد غذایی غنی شده با پروبیوتیک‌ها. مثلا اگر در تولید هرگونه فرآورده لبنی تخمیری همچون ماست، از باکتری‌های پروبیوتیکی استفاده شود، محصول حاصل را پروبیوتیک می‌نامند.


شرکت شیر پاستوریزه پگاه کرمان یکی از شرکتهای تحت پوشش شرکت صنایع شیر ایران می باشد که در بهمن ماه 1361 در زمینی به مساحت 15 هکتار و با ظرفیت اسمی 70 تن و عملی 20 تن در روز شروع به فعالیت کرد و هم اکنون با ظرفیت عملی 140 تن در روز محصولات تولیدی خود را با نام تجاری پگاه کرمان - کارمانیا و پودینه به بازار عرضه می نماید .

    و اما از تولیدات دیگر شرکت پگاه کرمان در حال حاضر می توان به : پنیر  یواف 100 ، 200 و 400 گرمی ، شیر پاستوریزه پری پک یک لیتری ، شیر استریلیزه یک لیتری ، شیر کاکائو ، شیر قهوه ، شیر موز ، شیر عسل استریلیزه 200 سی سی ، خامه استریل 200 سی سی ، خامه با شهد خرما استریل 200 سی سی ، سمنو خامه در اوزان 100 و 250 گرمی ، انواع ماست و ماست چکیده موسیر دار  و انواع دوغ  پری پک و دوغ بطری 250 سی سی و 1/5 لیتری ، کشک لیوانی 250 گرمی ، کره میباشد که در بازارهای استان کرمان و استانهای همجوار به فروش می رسد . این شرکت با توجه به تعهد صادقانه خود نسبت به رعایت بهداشت فرآیند تولیدات خود و تندرستی مصرف کنندگان اقدامات گسترده ای در جهت حفظ طبیعی بودن محصولات و افزایش کیفیت و تنوع محصولات خود و همچنین حفظ محیط زیست و صرفه جویی در منابع انرژی ، صیانت از سلامت کارکنان و احترام به حقوق جامعه به عمل آورده که دستاورد آن دریافت گواهینامه های بین المللی مدیریت کیفیت ISO 9001 : 2008 ، مدیریت زیست محیطی ISO 14001 : 2004 و مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه ای OHSAS 18001:2007 از شرکت توف نورد آلمان و همچنین دریافت پروانه ساخت و نشان استاندارد برای کلیه محصولات تولیدی خود و دریافت پروانه تحقیق و توسعه از وزارت صنایع و معادن و دریافت گواهینامه تائید صلاحیت آزمایشگاه (آزمایشگاه همکار ) و اخذ آرم حلال و انطباق محصول با استانداردهای بین المللی  از شرکت SGS شده است .

 


(سه شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۱) ۲۲:۱۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها