یکشنبه / ۱۵ مرداد ۱۳۹۱ / ۰۹:۴۰
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۳۳۶۰۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

امکان بررسی مستندات درباره مصرف گوشت گربه

معاون بهداشت و پیشگیری سازمان دامپزشکی گفت: اگر گزارش مشهود و مستندی درباره دزدی گربه ها با هدف استفاده در غذای انسان وجود داشته باشد، نظارت های خود را در اماکن گزارش شده تشدید خواهیم کرد.

دکتر محسن مشکات، معاون بهداشت و پیشگیری سازمان دامپزشکی با بیان این مطلب اظهار داشت: کنترل کیفیت گوشت تا زمانی که به صورت خام نگهداری می شود، در حیطه وظایف دامپزشکی است.
وی افزود: وقتی این گوشت تبدیل به کباب یا غذاهای دیگر شده و از حالت خام خارج شود، مسئولیت رسیدگی به سلامت آن به عهده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواهد بود.
مشکات خاطر نشان ساخت: دامپزشکان می توانند در آشپزخانه رستوران ها حاضر شده و وضعیت سلامت انواع گوشت اعم از گوشت قرمز، سفید یا آبزیان را بررسی کنند.
وی در پاسخ به این سئوال که اگر گوشت گربه در رستورانی مورد استفاده قرار گیرد، قابل تشخیص خواهد بود، گفت: با توجه به خصوصیات ظاهری این گوشت، تشخیص مصرف آن در رستوران ها برای همکاران دامپزشک ما امکان پذیر است.
معاون بهداشت و پیشگیری سازمان دامپزشکی اضافه کرد: اگر بازرسان مشکوک شوند که گوشت حیوان دیگری در غذا مورد استفاده قرار می گیرد، نمونه برداری انجام داده و از طریق کیت های تشخیصی در آزمایشگاه، بررسی صحت حدس آنها امکان پذیر خواهد بود.
وی با اظهار بی اطلاعی از خبر دزدیده شدن گربه های قیطریه در پاسخ به اینکه آیا دامپزشکی در این زمینه وارد عمل خواهد شد یا خیر، تصریح کرد: این مسئله در حوزه کاری شهرداری ها است.

.

.

.

.

.

.

.

موج

(یکشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۱) ۰۹:۴۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها