چهارشنبه / ۷ تیر ۱۳۹۱ / ۰۹:۳۱
سرویس : فرآورده های گوشتی و پروتئینی
کد خبر : ۳۲۵۰۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های گوشتی و پروتئینی
دبیر سندیکای صنایع کنسرو:

استفاده از گوشت دلفین در تولید تن ماهی صحت ندارد

دبیر سندیکای صنایع کنسرو ایران با تکذیب خبر استفاده از گوشت دلفین در تولید تن ماهی گفت: سازمان حمایت حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان با افزایش 10 درصدی قیمت انواع کنسرو و تن ماهی موافقت کرده است.

محمدمیررضوی توضیح داد: براساس توافق انجام شده قیمت هر قوطی تن ماهی 180 گرمی برابر 3200 تومان تعیین شده است. این قیمت پیش از این بین 2700 تا 3200 تومان در نوسان بود.

وی افزود: قیمت ماهی از سال گذشته تاکنون 70 درصد افزایش یافته و از سوی دیگر قیمت کره گیاهی هم 80 درصد بیشتر شده است. به این ترتیب لازم بود تا در قیمت تن ماهی نیز تجدیدنظر شود.

او با اشاره به پراکندگی قیمتها در بازار تن ماهی عنوان کرد: تن ماهی در وزنهای مختلف در بازار عرضه می‌شود اما قیمت تن 180 گرمی استاندارد 3200 تومان تعیین شد تا قیمت تن‌ ماهی‌های دیگر با وزنهای متفاوت براساس این قیمت تعیین شوند.

دبیر سندیکای صنایع کنسرو ایران همچنین درباره خبر استفاده از گوشت دلفین در تولید تن ماهی توضیح داد: این خبر شایعه بوده و صحت ندارد. هیچ یک از اعضای عضو سندیکا چنین کاری انجام نمی‌دهند و اگر کسی هم تخفلفی انجام دهد، سندیکا راسا از او شکایت کرده و تحت پیگرد قانونی قرار می‌دهد.

وی در عین حال اذعان کرد: البته اطلاعاتی درباره واحدهای خارج از سندیکا ندارم و معلوم نیست که آیا آنها چنین کاری می‌کنند یا خیر.

 

 

و

و

و

.

.

.

ایسنا

(چهارشنبه ۷ تیر ۱۳۹۱) ۰۹:۳۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها