دوشنبه / ۴ اردیبهشت ۱۳۹۱ / ۱۳:۴۳
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۳۰۶۹۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

باغداران تمایل به چیدن چغاله بادام ندارند

رییس اتحادیه باغداران گفت: گران‌بودن توت‌فرنگی به دلیل این است که هنوز برداشت جالیزی این محصول آغاز نشده است. هم‌چنین با توجه به این‌که سال گذشته آجیل و خشکبار از بازار مناسبی برخوردار بود، باغداران تمایل به چیدن چغاله بادام ندارند لذا عرضه‌ چغاله بادام کم و قیمت آن افزایش یافته است.

مجتبی شادلو  اظهار کرد: اکنون ابتدای فصل توت‌فرنگی است و بیشتر کشت این محصول در جالیز و فضای آزاد انجام می‌شود که با توجه به سردی هوا و عقب‌تر‌بودن طبیعت هنوز برداشت این محصول از جالیز آغاز نشده است.

وی افزود: در حال حاضر توت‌فرنگی‌هایی که در بازار عرضه می‌شوند، از گلخانه‌ها برداشت شده‌اند که میزان آنها کم است، لذا قیمت این محصول را افزایش داده است.

شادلو تصریح کرد: مصرف‌کنندگان برای تامین نیاز اصلی خود تهیه کنسرو، مربا و ... کمی صبر کنند تا از اواخر اردیبهشت‌ماه برداشت توت‌فرنگی کشت آزاد آغاز شود.

براساس مشاهدات بازار توت‌فرنگی در بازار مصرف کیلویی 8000 تا 10000 تومان عرضه می‌شود.

رییس اتحادیه باغداران درباره‌ی بالا‌بودن قیمت چغاله بادام نیز اظهار کرد: با توجه به این‌که سال گذشته وضعیت بازار آجیل و خشکبار مناسب بوده است، باغداران چندان رقبت به چیدن چغاله بادام ندارند و منتظرند این محصول به بادام تبدیل شود تا فرآوری کنند.

هر کیلو چغاله بادام در بازار مصرف نیز 26000 تا 27000 تومان فروخته می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به این‌که هندوانه هنوز در فصل نوبرانه است و برداشت وسیع آن آغاز نشده، از فراوانی برخوردار بوده و قیمت بسیار مناسبی نسبت به نوبرانه‌ آن دارد.

به گفته‌ شادلو هر کیلو هندوانه در میدان تره‌بار کیلویی 500 تومان عرضه می‌شود که با توجه به دوری مسیر (از چابهار تا تهران) کیلویی بیش از 150 تومان هزینه‌ حمل دارد و در مزرعه کیلویی 300 تومان از کشاورز خریداری می‌شود.

.

.

.

.

.

.ایسنا

(دوشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۱) ۱۳:۴۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها