جمعه / ۱۹ اسفند ۱۳۹۰ / ۱۵:۲۱
سرویس : تغذیه و سلامتی
کد خبر : ۲۹۳۵۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس تغذیه و سلامتی

زعفران باعث درمان بیماری های صعب العلاج هم شد

معاون سازمان توسعه تجارت گفت : در پی همکاری این سازمان وسازمان توسعه تجارت خارجی ژاپن(Jetro) و دانشگاه های شیبای ژاپن و علوم پزشکی مشهد و پس از 5 سال تحقیقات و پژوهش های وسیع و منسجم علمی و با ارایه تحقیق و مطالعه پروفسورهای ژاپنی از جمله ایکیگامی و آندو نتایجی حاصل شد.

"کیومرث فتح اله کرمانشاهی" افزود: در ادامه سفر هیأت بازاریابی گیاهان داروئی، در جلسه ای که در محل سفارت ج.ا.ایران برگزار گردید ، اعلام شد: زعفران و خواص آن باعث درمان و مهار بیماری های صعب العلاج ALS(Amyotrophic Lateral Sclerosis که در آن حرکت نرونهای عصبی دچار اختلال می شود.) است.پس می توان امیدوار بود که زعفران ایران منبعد باعث نجات بیماران زیادی در اقصا نقاط دنیا خواهد شد.

این موضوع زمینه ساز حضور بیش از پیش زعفران ایران که 96 درصد تولید آن در اختیار ج.ا.ایران است در بازارهای هدف صادراتی خواهد شد.

کرمانشاهی افزود:زعفران تاکنون طلای سرخ نامیده می شده حالا بنام گل سلامت ایران لقب می گیرد و بایستی بیش از گذشته از این عنصر حیات بخش مراقبت کرد و با بسته بندی مناسب از صادرات فله آن جلوگیری نمود تا ارزش افزوده آن به کشور بازگردد.

به گفته وی ،  گیاهان داروئی و داروهای گیاهی ایران به علت وجود 11 اقلیم از 13 اقلیم دنیا و شناسایی 7500 گونه گیاهی و تولید بیش از 600 نوع داروی گیاهی قابلیت زیادی جهت معرفی در بازارهای هدف صادراتی دارد که با ایجاد خانه سلامت در کشورهای هدف این حضور گسترده تر خواهد شد.

 پروفسور ایکیگامی از محققین دانشگاه شیبای ژاپن در ملاقاتی که انجام شد همچنین اضافه نموده است که زعفران ایران علاوه بر کمیت دارای بالاترین کیفیت گیاهان داروئی در جهان است و شایسته است بجای تلقی یک ماده غذائی به عنوان یک داروی گیاهی برای درمان بسیاری از بیماری¬های صعب العلاج از کاربردهای پزشکی آن بهره برد.

  به گفته کرمانشاهی در این رابطه طی نیمه اول سال آتی سمینار بعدی تخصصی زعفران داروی گیاهی هزاره سوم با همکاری دانشگاههای دو کشور، سازمان توسعه تجارت ایران و ژاپن برگزار می گردد.

 وی این سفر را بسیار موفقیت آمیز خواند و افزود در روز چهارشنبه هیأت ایرانی از کارخانه داروسازی Eisai واقع در حومه توکیو بازدید نمود. ضمناً وی اظهار امیدواری نمود که این سفر باعث حضور بیش از پیش سایر گیاهان داروئی، داروهای گیاهی و زعفران در بازارهای هدف صادراتی شود.

.

.

.

.

.

.

.

شاتا

(جمعه ۱۹ اسفند ۱۳۹۰) ۱۵:۲۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها