جمعه / ۲۸ بهمن ۱۳۹۰ / ۲۱:۴۸
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۲۸۶۵۱
گزارشگر : ۱۰۲۴
سرویس فرآورده های لبنی

شیر پرچرب بخوریم یا کم چرب؟

یک متخصص تغذیه گفت: بهتر است که افراد شیر و ماست کم چرب خریداری کنند و خرید شیرهای ساده بر شیرهای پرچرب اولویت دارد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، دکتر پریسا متخصص تغذیه ترابی اظهار داشت: بهتر است از انواع دوغ ساده و بدون گاز مثل دوغ کفیر خریداری کرده و از خرید انواع پنیرهای پرچرب، خامه ها و پنیر پیتزا خودداری کنند.

وی افزود: لازم است افراد مصرف بستی را به حداقل رسانیده و در صورت تمایل بستنی های ساده و پاستوریزه و بدون شکلات را انتخاب کنند، بستنی های سنتی معمولا چربی و قند بیشتری دارند.

کارشناس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت در ادامه در خصوص خرید گروه میوه ها و سبزی ها توصیه کرد: حتی الامکان در خرید روزانه سبزی های تازه، کاهو، کرفس و کلم و گل کلم را بگنجانید و سایر سبزی ها و صیفی جات را با توجه به فصل آن خریداری کنید.

به گفته وی، اندازه و سایز میوه ها اهمیتی ندارد چرا که همه آنها که ارزش غذایی یکسانی دارند.

دکتر ترابی خاطرنشان کرد: مصرف انواع سبزی ها شامل سبزی خوردن، کاهو، کرفس محدویتی از جهت میزان دریافت کالری ندارد ولی سایر سبزی ها شامل هویج، سیب زمینی، لبو باید به میزان توصیه شده استفاده شود مصرف زیاد این نوع سبزی ها کالری دریافتی را بالا می برد.

وی افزود: بهتر است مصرف میوه ها به خصوص میوه های پرکالری و شیرین مانند موز، انگور، خربزه، انجیر باید به میزان توصیه شده باشد.


(جمعه ۲۸ بهمن ۱۳۹۰) ۲۱:۴۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها