چهارشنبه / ۲۶ بهمن ۱۳۹۰ / ۱۰:۰۴
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۲۸۶۱۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

پرورش ماهیان خاویاری در قفس آب بندان های تالش و آستانه اشرفیه گیلان

پروژه پرورش ماهیان پرورشی در قفس های شناور به منظور اشتغال و عدم تغییر شغل صیادان صورت می گیرد.

به نقل از روابط عمومی شیلات کشور؛ پروژه پرورش ماهیان پرورشی در قفس های شناور از جمله طرحهای جدید در صنعت پرورش ماهیان در جهان امروز است.

این روش پرورش راهکار مناسبی به منظور اشتغال و همچنین تغییر شغل صیادان نیز به شمار می رود. بطور مثال در کشور چین طی سالهای اخیر تعداد زیادی از صیادان، در راستای حفظ ذخایر دریا و رعایت برداشت پایدار از دریا، تغییر شغل داده و از روش صید سنتی کنار گذاشته شدند و در طرح های پرورش ماهی در قفس مشغول به کار شدند.

طرح پرورش ماهیان خاویاری در قفس های شناور در آب بندان برای اولین بار در استان گیلان در دو منطقه استان (تالش، آستانه اشرفیه) مورد اجرا قرار گرفت.

در شهرستان آستانه اشرفیه این طرح در آب بندان واقع در روستای دشمنکرده با نصب و راه اندازی پنج قفس شناور اجرا و 500 بچه ماهی خاویاری با وزن متوسط 300-350گرمی از تاریخ 90/9/7 در قفس ها رهاسازی شدند که در بهمن ماه امسال وزن آنها تا 600 گرم افزایش داشته است.

ابراهیم بیگتن معاون آبزی پروری اداره کل شیلات گیلان در این زمینه گفت: در بازدیدهای ادواری که از این پروژه به عمل آمده رهنمودهای لازم برای پیشبرد این طرح و افزایش بازدهی آن با ارایه نکته نظرات کارشناسی به آبزی پروران داده شده است.

وی در پایان افزود: ارتقای متوسط سرانه مصرف ماهی، اشتغالزایی، تامین بخشی از پروتئین موردنیاز مردم، سودآوری، جلوگیری از مهاجرت، آشنایی با فن آوری های جدید آبزی پروری و بهره برداری بهینه از منابع آبی استان از دستاوردهای چنین پروژه هایی به ویژه در استان گیلان است.

.

..

.

.

.

.

..

.

.باشگاه خبرنگاران

(چهارشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۰) ۱۰:۰۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها