شنبه / ۱ مرداد ۱۳۹۰ / ۱۰:۵۲
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۲۴۳۰۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

تمام نانوایان گواهینامه مهارت دریافت می‌کنند

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان گفت: تا سال 92 تمام نانوایان استان گواهینامه مهارت دریافت می‌کنند.

محمد علی زارع ظهر جمعه در خطبه‌های پیش از نماز جمعه این هفته شهر اصفهان اظهار داشت: آموزش‌های مهارتی همانند بحث بهداشت برای تمام نانوایان با توجه به شرایطی که دارند و احکام بیمه به دارندگان گواهینامه، تعلق می‌گیرد.

وی بیان داشت: افراد با توجه به شغلی که در مراکز فنی و حرفه‌ای یاد می‌گیرند باید احکام مربوط به آن و آموزش اخلاق حرفه‌ای آن را نیز فراگیرند، تا ضعف اطلاعات دینی شاغلان به این صورت تامین شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان با اشاره به اینکه قرار است از امسال طرح استادی و شاگردی را در مراکز فنی و حرفه‌ای در سطح استان اصفهان به اجرا درآوریم، تصریح کرد: امروزه این روش در اکثر کشورهای صنعتی به اجرا در آمده است و منحصر به ایران نیست.

وی با بیان اینکه آموزش‌های فنی به فراموشی سپرده شده است، افزود: در حال حاضر تدابیر اولیه روش استاد و شاگردی با همکاری مجمع امور صنفی و اتحادیه‌ها اندیشیده شده که به افراد آموزش دیده گواهینامه استاد شاگردی تعلق می‌گیرد.

زارع به فرهنگ غلط مدرک‌‌گرایی که بین عامه مردم نهادینه شده است، اشاره کرد و ادامه داد: سیستم آموزشی ایران، نظری است و این در صورتی حالی است که در تمام کشورهای دنیا 60 درصد از آموزش‌های مهارتی و 30 تا 40 درصد به آموزش‌های نظری اختصاص یافته است.

وی اضافه کرد: برای نخستین بار در اصفهان و کاشان با همکاری دانشگاه‌های علمی و کاربردی از اول مهرماه در هفت رشته مهارتی به صورت پودمانی دانشجو می‌پذیریم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان گفت: از سال جاری مجوز مشاغل خانگی به افرادی که در شغل خاصی مهارت دارند، تعلق می‌گیرد که کمک شایانی به اقتصاد خانواده‌ها می‌شود.

وی از برگزاری آزمون بی‌سوادی برای افراد بالای 50 سال سن خبر داد و اظهار داشت: افراد میانسالی که در این آزمون‌ها شرکت می‌کنند، تنها نمره عملی برای آنها در نظر گرفته شده است.

.

.

.

.

.

.

.

.

مهر

 

(شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۰) ۱۰:۵۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها