دوشنبه / ۹ خرداد ۱۳۹۰ / ۱۳:۵۳
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۲۳۱۷۸
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
افتخاری که برای خراسان جنوبی ثبت شد؛

تولید 30 میلیون جوجه در مجتمع مرغ مادر

مدیر عامل مجتمع تولیدی مرغ مادر جنوب خراسان گفت: این شرکت با تولید حدود 30 میلیون قطعه جوجه یک‌روزه گوشتی منشأ تولید 60 هزار تن گوشت مرغ در سال است.

حسین خیریه در بازدید فرماندار بیرجند و مسئولان استان از این مجتمع اظهار داشت: این مجتمع در سال 1356 با ظرفیت اولیه 20 هزار قطعه مرغ مادر آغاز به فعالیت کرد.
وی تصریح کرد: در حال حاضر این مجتمع با افزایش سرمایه‌گذاری و توسعه تجهیزات و ساختمان‌ها‌ با ظرفیتی معادل 226 هزار قطعه مرغ مادر در چهار فارم در منطقه علی‌آباد بیرجند به وسعت 60 هزارمتر مربع و با زیربنای 3 هزار مترمربع مشغول به فعالیت است.
مدیرعامل مجتمع تولیدی مرغ مادر جنوب خراسان ادامه داد: همچنین این مجتمع با یک کارخانه جوجه‌کشی در منطقه ساوجبلاغ کرج در زمینی با وسعت 15 هزار متر مربع و زیربنای 4 هزار و 600 متر مربع مشغول فعالیت در عرصه تولید گوشت مرغ در منطقه و سراسر کشور ایران اسلامی است.
خیریه با اشاره به اینکه تولید جوجه یک‌روزه در این مجتمع از بالاترین کیفیت در سطح کشور برخوردار است، افزود: بر اساس اظهار نظرهای مکرر اغلب مرغداران که پرورش‌دهنده جوجه‌های تولیدی این مجتمع هستند به ندرت با مشکلاتی در دوران پرورش روبه رو می‌شوند که آن هم با برنامه‌ریزی دقیق واحد خدمات پس از فروش رضایت کامل مشتریان جلب می‌شود.
وی اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 270 نفر کارگر، تکنسین، کارشناس و دامپزشک به طور مستقیم در این مجموعه مشغول به کار بوده که بر حسب تخصص خود در چهار فارم و دو کارخانه جوجه‌کشی مشغول به فعالیت هستند.
مدیرعامل مجتمع تولیدی مرغ مادر جنوب خراسان با بیان اینکه ایجاد این واحد تولیدی سبب افزایش ظرفیت مرغداری‌های منطقه از40 هزار به 4 میلیون قطعه در یک دوره 2 ماهه شده است، تصریح کرد: همچنین این مجتمع اثرات مثبتی برای افزایش مرغداری‌ها در استان‌های مجاور به ویژه استان سیستان و بلوچستان داشته است.
خیریه از احداث کارخانه دان ستاره کیان به منظور تکمیل چرخه تولید مرغ خبر داد و یادآور شد: این پروژه با سرمایه‌گذاری تعدادی از سهامداران این مجتمع با ظرفیت تولید روزانه یک‌هزار تن دان آماده شده و با ایجاد اشتغال مستقیم بیش از 220 نفر و اشتغال غیرمستقیم بیش از 2 هزار نفر با هدف کمک به توسعه اقتصادی و صنعتی منطقه اشتغالزایی و کارآفرینی در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.
وی ادامه داد: به منظور راه‌اندازی فاز نخست این کارخانه سرمایه‌ای بالغ بر 160 میلیارد ریال مورد نیاز است که درصدی از مبلغ مذکور با حمایت مسئولان و سرپرستی بانک ملی تأمین و در آینده‌ای نه چندان دور به بهره‌برداری برسد.
مدیرعامل مجتمع تولیدی مرغ مادر جنوب خراسان با اشاره به وضعیت نقدینگی، سرمایه ثبتی و سرمایه در گردش این مجتمع افزود: به سبب تعامل و اعتمادی که بین سهامداران این مجتمع حاکم است و با تمام مشکلاتی که در طول 25 سال فعالیت خود داشته این مشکلات نتوانسته اثر منفی و باز دارنده در تولیدات به موقع و با کیفیت مجتمع داشته باشد.
خیریه مشارکت در تأسیس مجمع خیران مدرسه‌ساز خراسان جنوبی را از بارزترین فعالیت‌های مدیران این مجموعه دانست و تصریح کرد: حاصل این توفیق احداث و بهره‌برداری از 12 واحد آموزشی در منطقه با هزینه شخصی آنها و یاری‌دهنده برای احداث بیش از 285 واحد آموزشی در سطح استان بوده که با مشارکت مردم خیر و نیک‌اندیش احداث شده است.
وی یادآورشد: امید است با کمک مسئولان استان، بانک‌ها و نمایندگان در مجلس شورای اسلامی بتوانیم گام‌های مؤثری برای توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار در سطح استان برداریم.
فرماندار بیرجند نیز در این بازدید پس از شنیدن مشکلات این واحد نمونه کشوری گفت: نگاه جدید مسئولان استان حمایت از سرمایه‌گذاران بومی است و مدیران مجتمع تولیدی مرغ مادر جنوب خراسان نگران عدم حمایت مسئولان نباشند.
محمد علی قاسم‌زاده نداف اضافه کرد: برای تامین زمین مورد نیاز طرح توسعه این مجتمع و تامین آب کارخانه، فرمانداری حمایت می‌کند.
وی که در بازدید از بخش‌های مختلف مجتمع تولیدی مرغ مادر بسیار از تلاش سرمایه‌گذاران بومی بیرجند خرسند بود، افزود: مایه مباهات است که تعدادی از سرمایه‌گذاران بومی این منطقه در کنار ایجاد اشتغال در کارهای عام‌المنفعه و خیر نیز شریک شده‌اند.

.

.

.

.

.

فارس

(دوشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۰) ۱۳:۵۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها