یکشنبه / ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۰ / ۱۱:۰۸
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۲۲۸۲۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

تولید بیش از 140 تن ماهی در نیشابور

معاون سازمان استان و مدیر جهاد کشاورزی نیشابور پیش‌بینی کرد در سال جهاد اقتصادی با حرکتی جهادگونه در نیشابور بیش از 140 تن ماهی تولید می شود.

سیدغلامرضا نبوی نامقی اظهار داشت: نیشابور دارای 15 مرکز پرورش ماهیان سرد‌آبی و تعداد 70 استخر ذخیره آب کشاورزی گرم‌آبی است و تولید ماهی در این شهرستان اشتغالی بالغ بر هزار و 500  نفر مستقیم و غیر‌مستقیم ایجاد کرده است.

معاون سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی افزود: این شهرستان با دارا بودن منابع آبی مناسب و ظرفیت موجود برای فعالیت‌های پرورش ماهی اعم از گرم‌آبی و سردآبی و داشتن هزار و 150 حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق، 20 رودخانه دائمی، 113دهنه چشمه، 504 رشته قنات و سه سد خاکی با ظرفیت 6/4 میلیون متر‌مکعب آب که با این وجود ظرفیت 3 هزار و 112 تن ماهی سردآبی و گرم‌آبی و یک میلیون قطعه ماهی زینتی در هر سال را داراست.

مدیر جهاد کشاورزی نیشابور یادآور شد: حدود 50 درصد هزینه تولید ماهی قزل‌آلا را خوراک و تغذیه آن تشکیل می‌دهد، لذا تغذیه مناسب ماهی موجب کاهش هزینه تولید و افزایش سود‌آوری شده و باعث می‌شود که طعم و مزه ماهی و کیفیت گوشت آن مناسب شده و علاوه بر آن موجب می‌شود تا طول دوره پرورش کاهش یابد و در نتیجه پرورش‌دهندگان می‌توانند با مدیریت صحیح پرورش بهره‌وری بیشتری داشته باشند.

نبوی با اشاره به فواید گوشت ماهی، افزود: ماهی منبع پروتئین غنی و غذایی است که در مقایسه با سایر مواد غذایی مزایای کافی را دارا است.

وی اظهار داشت: مصرف ماهی خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و حملات آن را کاهش می‌دهد، در بهبود درد مفاصل و رقیق‌سازی خون مؤثر است و علاوه برآن دارای چربی‌های مفید دیگری  نیز است و موجب رفع اختلالات رفتاری و افسردگی در بزرگسالان می‌شود.

نبوی اضافه کرد: یک دوره کلاس آموزشی برای پرورش دهندگان ماهیان سردآبی برگزار و تولید‌کنندگان در این دوره آموزشی با چگونگی مدیریت صحیح تغذیه ماهیان سرد‌آبی آشنا شدند.

.

.

.

.

باشگاه خبرنگاران

(یکشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۰) ۱۱:۰۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها