شنبه / ۳۰ بهمن ۱۳۸۹ / ۱۳:۲۳
سرویس : خدمات بازرگانی و حمل و نقل
کد خبر : ۲۱۰۹۳
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس خدمات بازرگانی و حمل و نقل

صادرات 14200 تن پیاز، سیب‌زمینی و میوه از آذربایجان شرقی

مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی از صادرات 14 هزار و 200 تن پیاز، سیب‌زمینی و میوه به 6 کشور دنیا از ابتدای امسال تا کنون خبر داد.

مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی در مراسم بهره‌برداری از نخستین دستگاه سرتینگ و بسته‌بندی انواع محصولات کشاورزی در استان گفت: شرکت تعاونی کشاورزی و بازرگانی ایلخچی برای راه‌اندازی این دستگاه بالغ بر 5 میلیارد و 200 میلیون ریال هزینه کرده است.

برنو افزود: از این میزان مبلغ یک میلیارد و 20 میلیون ریال توسط صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان به منظور خرید انواع محصولات کشاورزی به صورت مستقیم از کشاورزان پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه این دستگاه برای نخستین بار از کشور ایتالیا خریداری و نصب شده است، گفت: از ابتدای سال تا کنون 8 هزار تن پیاز، 5 هزار تن سیب‌زمینی، یک هزار و 200 تن میوه و 800 تن سبزی در بسته‌های دو تا 20 کیلویی صادر شده است.

مدیر صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی افزود: این میزان محصول مطابق با استانداردهای جهانی و با برند این شرکت بسته‌بندی و به کشورهای ارمنستان، آذربایجان، پاکستان، امارات متحده عربی، قطر و هندوستان صادر شده است.

برنو با اشاره به ایجاد قطب صادرات محصولات کشاورزی کشور در استان گفت: با ساخت مدرن‌ترین و پیشرفته‌ترین واحد بسته‌بندی محصولات کشاورزی در این استان، انواع محصولات زراعی و باغی با کیفیت بالا و بسته‌بندی استاندارد به منظور رقابت در بازارهای هدف، افزایش صادرات و ارزآوری در راستای پاسخ به تقاضای جهانی برای نوآوری در راستای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ارائه خواهد شد./

(شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۸۹) ۱۳:۲۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها