شنبه / ۹ بهمن ۱۳۸۹ / ۲۲:۳۱
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۲۰۶۲۸
گزارشگر : ۱۰۲۹
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
مدیر جهاد کشاورزی دزفول:

سالانه 63 نوع محصول زراعی در دزفول کشت می‌شود

مدیر جهاد کشاورزی دزفول گفت: سالانه 63 نوع محصول زراعی در این شهرستان کشت می‌شود.

عبدالرضا مهران زاده در نشست کارگروه کشاورزی در فرمانداری این شهرستان اظهار داشت: از این حیث شهرستان مزبور از پر تنوع‌ترین مناطق کشور محسوب می‌شود. 
وی با اشاره به اینکه همچنین دزفول با دارابودن 82 هزار هکتار زمین زراعی، قطب کشاورزی استان و حتی کشور محسوب می‌شود، افزود: این موضوع بیانگر این است که باید در بخش کشاورزی تلاش و سرمایه‌گذاری بیشتری انجام داد. 
این مسئول وجود شبکه‌های آبیاری دز، کشاورزی با دانش بالا و داشتن سازمان نظام مهندسی با بیش از یک‌هزار عضو را از دیگر ویژگی‌ها و ظرفیت‌های دزفول در بخش کشاورزی دانست و گفت: در این راستا اقدام به برگزاری جشنواره ملی محصولات سالم کشاورزی کرده‌ایم که اسفندماه سال‌ جاری با حضور نمایندگانی از سراسر کشور برگزار می‌شود. 
مدیر جهاد کشاورزی دزفول زمان دقیق جشنواره را 4 اسفند عنوان کرد و افزود: اکنون ستاد برگزاری مراسم فعالیت خود را آغاز کرده و میهمانانی نیز دعوت شده‌اند. 
مهران زاده با تاکید بر ضرورت اطلاع رسانی مناسب در این خصوص نیز گفت: از تمام رسانه‌ها و خبرنگاران انتظار می‌رود برای معرفی هرچه بیشتر جشنواره اداره جهادکشاورزی را یاری کنند. 
همچنین فرماندار دزفول گفت: لازم است برای بهبود کیفی جلسات جهاد کشاورزی کارگروه‌هایی تخصی ایجاد شود. 
غلامرضا اخوان صباغ تصریح کرد: طرح مباحث مختلف که هرکدام دارای اهمیت فراوان است، تنها در یک نشست چند ساعته نمی‌تواند ثمرات جامعی داشته باشد. 
مباحثی نظیر وضعیت شبکه‌های آبیاری، حجم مخازن سدهای منطقه، توزیع آب، سموم و ... از دیگر موضوعاتی بود که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت. 

فارس

(شنبه ۹ بهمن ۱۳۸۹) ۲۲:۳۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها