سه شنبه / ۵ بهمن ۱۳۸۹ / ۱۶:۳۶
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۲۰۵۶۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

ایجاد بزرگترین خوشه صنعتی صادراتی زعفران در مشهد

عملیات اجرایی بزرگترین خوشه صنعتی صادراتی زعفران با حمایت بانک توسعه صادرات ایران در شهرک صنعتی طوس مشهد در استان خراسان رضوی آغاز شد.

این طرح عملیاتی با حمایت بانک توسعه صادرات شعبه مشهد، طی مراسمی با حضور مهندس احمدی معاون وزیر صنایع و معادن و ریاست سازمان صنایع کوچک و جمعی از مسئولین استانی و فعالان این بخش آغاز شد.

این پروژه با پیشنهاد شرکت شهرک‌های صنعتی این استان و با مشارکت بخش خصوصی با عضویت 18 واحد تولیدی صادراتی زعفران در مجموع با زیربنایی به مساحت 36 هزار متر مربع و با سرمایه‌گذاری 130 میلیارد ریال ایجاد می شود که با احتساب گردش مالی آن، منابعی بالغ بر هزارمیلیارد ریال و در نهایت اشتغال هزار و400 نفر را در برخواهد داشت.

از جمله مزایای این طرح می‌توان به افزایش قدرت و رهبری در بازار بین‌المللی، توسعه بازارهای بین‌المللی و ایجاد یک ساختار نظام مند در تولید و فرآوری زعفران، صرفه‌جویی ناشی از مقیاس و هم‌افزایی گروهی و فعالیت متمرکز واحدهای فعال در این بخش اشاره کرد.

بر اساس گزارش روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، پیش‌بینی می‌شود که صادرات 120 میلیون دلاری فعلی واحدهای فعال در این خوشه تا سال 1393 به رقم 300 میلیون دلار درسال برسد.

این پروژه به پیشنهاد شرکت شهرک‌های صنعتی و با مشارکت بخش خصوصی درپی مصوبه هیات دولت درسفر دوم استانی به خراسان رضوی مبنی بر تامین اعتبار ایجاد واحدهای فرآوری و بسته‌بندی مدرن زعفران، خوشه صنعتی صادراتی زعفران خراسان رضوی در دستور کار واحد های فعال دراین بخش قرار گرفت.

ایسنا

(سه شنبه ۵ بهمن ۱۳۸۹) ۱۶:۳۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها