چهارشنبه / ۱۰ آذر ۱۳۸۹ / ۱۰:۱۷
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۱۹۴۳۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

شیر گاومیش را با برند مخصوص وارد بازار شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: شیر گاومیش در کنار شیر گاو وارد کارخانجات لبنی می‌شود و برند مخصوصی ندارد و در این باره باید یکی از کارخانجات منطقه را مجاب کنیم تا شیر گاومیش را با برند مخصوص وارد بازار کند.

عنایت‌الله تورنگ  در پاسخ به این سؤال که چرا با همه مزیت‌هایی موجود در پرورش گاومیش‌داری این بخش توسعه نیافته است، تصریح کرد: یکی از دلایل مهم آن ایجاد نشدن ابزارها و زیر ساخت‌های لازم است. 
وی ادامه داد: در میانکاله که بیشترین مورد پرورش گاومیش استان را دارد، یک سکوی ویژه جمع‌آوری شیر نداریم و شیر گاومیش در کنار شیر گاو وارد کارخانجات لبنی می‌شود و برند مخصوصی ندارد و در این باره باید یکی از کارخانجات منطقه را مجاب کنیم تا شیر گاومیش را با برند مخصوص وارد بازار کند. 
تورنگ یکی از نیازهای گران‌بها و زیست گاه‌های مهم گاومیش را میانکاله عنوان و اظهار امیدواری کرد؛ تفاهم نامه‌ای بین جهاد کشاورزی و محیط زیست امضا شود تا از ظرفیت‌های میانکاله برای خدمت به منطقه استفاده شود. 
وی تصریح کرد: وقتی مزارع زیبای برنج با چند محصول ارگانیک جایی برای توریست‌ها به شمار می‌رود چرا مزارع و واحدهای گاومیش داری نباید به مکانی برای جذب گردشگر و توریست تبدیل شود. 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه بدون آسیب رساندن به محیط زیست می‌توانیم از آن بهره‌برداری کنیم، گفت: با زیباسازی اسطبل‌ها، محوطه نگهداری گاومیش‌ها و با معماری و فضاسازی زیبا همچنین با ارائه تسهیلات به متقاضیان می‌توانیم گاومیش‌داری در میانکاله را به‌عنوان یک جاذبه گردشگری مطرح کنیم و این موضوعی است که می‌توانست مورد حمایت قرار گیرد اما مغفول مانده بود. 
وی ادامه داد: با آزاد شدن 8 تا 9 هزار هکتار از اراضی بانک زمین در منطقه که باید به بخش تولیدی، دامداری و کشاورزی واگذار شود می‌توانیم از آن برای صنعت گاومیش داری استفاده کنیم. 
براساس آمار سال گذشته، 7 هزار و 350 راس گاومیش در مازندران داریم که از این تعداد، میانکاله با پرورش 4 هزار و 920 راس مهم‌ترین مرکز پرورش گاومیش استان مازندران به شمار می‌رود. 

فارس

(چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۳۸۹) ۱۰:۱۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها